Vés enrere Investigadors vinculats a la UPF oferiran tallers en la 25a Setmana de la Ciència

Es tracta d'una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació que se celebra del 14 al 29 de novembre. La Universitat s'hi suma, com cada any, organitzant diverses activitats de divulgació científica.

19.11.2020

La Setmana de la ciència, coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), té l’objectiu d’apropar a la ciutadania a la ciència i la tecnologia. Té lloc del 14 al 29 de novembre i, enguany, se centrarà en personatges rellevants en el seu camp de coneixement, com és el cas del químic Enric Casassas i Simó o la científica anglesa Rosalind Franklin, que va ser clau en el descobriment de l’ADN. I amb motiu de la crisi sanitària, aquest any el tema central és la covid-19 i la seva evolució. La UPF també ho celebra amb un programa d’activitats en línia dirigides als alumnes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

El Grup de Recerca en Tecnologies Interactives i Distribuïdes per a l'Educació (TIDE) organitza el taller “Quins riscos hi ha darrera els nostres likes?”. Dirigit per René Alejandro Lobo, té el propòsit d’ensenyar els joves com funcionen els algoritmes de les xarxes socials i les seves conseqüències, com pot ser l’addicció.

D’altra banda, l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE, CSIC-Universitat Pompeu Fabra) organitza dues activitats. Una d’elles és la 1a edició del “Curs de Biologia Evolutiva per a professors”, que ha rebut el suport de la FCRI. Aquest curs vol actualitzar els coneixements en biologia evolutiva dels docents i proporcionar idees i pràctiques educatives que es puguin aplicar a l’aula i que estimulin la curiositat, l’interès i el pensament crític de l'alumnat. L’IBE també durà a terme l’activitat “[R]evoluciona la vida als oceans”, juntament amb l’Institut de Ciències del Mar (ICM), que se centrarà en la problemàtica de la contaminació dels oceans.

Per a més informació

Notícia publicada per: