Vés enrere La transformació social i la igualtat de gènere centren el nou número de la revista “360upf”

La quarta edició de la revista digital inclou, entre d'altres continguts, reportatges sobre la perspectiva de gènere a la Universitat, l’accés obert i el desè aniversari del Centre Cognició i Cervell, i entrevistes a la delegada del rector per a la sostenibilitat, a un estudiant a punt d’acabar el grau en Dret que va patir un ictus i a una alumni vinculada al món editorial.

07.05.2019

La revista 360upf, la publicació en format digital que pren el pols de l’activitat de la Universitat de manera innovadora, ha publicat el número 4 - Maig del 2019. I ho fa amb uns continguts disponibles en tres idiomes (català, castellà i anglès) en què tenen un pes especial la igualtat de gènere i el compromís de la Universitat amb la transformació social i la sostenibilitat.

Després d’una presentació, trobem el reportatge de la secció “Comunitat”, una peça en què s’analitza com la perspectiva de gènere ha entrat a les universitats per millorar la qualitat de la docència i de la recerca. Es fa una radiografia extensa de l’estat de la qüestió a la UPF, a més de destacar el paper clau de la Unitat d’Igualtat i repassar diverses iniciatives transformadores i experiències personals.

El reportatge de la secció "Comunitat" analitza com la perspectiva de gènere millora la qualitat de la docència i de la recerca a la universitat.

La revista inclou dos reportatges més: un primer, dins la secció "A fons", centrat en l’aposta de la UPF per l’accés obert (open access), per tal de impulsar una recerca més ètica i responsable; i un segon (secció “Des del campus”), que analitza els reptes i la tasca que està portant a terme des de fa deu anys el Centre Cognició i Cervell (CBC) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en l’àmbit de la cognició humana.

Tres entrevistes a membres de la comunitat universitària i articles al voltant de "#onsónlesdones?"

Ester Oliveras, delegada del rector per a la sostenibilitat i professora del Departament d’Economia i Empresa, és l’entrevistada a la secció “Protagonistes”, en la qual repassa la situació actual i les estratègies de futur de la Universitat pel que fa a la sostenibilitat, a més d'incidir en diversos temes d’actualitat com l’emprenedoria social, l’economia col·laborativa o la tecnologia blockchain.

Les altres dues entrevistes que inclou la publicació mostren, d’una banda, una història de superació personal protagonitzada per Eduard Paredes, estudiant de quart curs del grau en Dret, que va patir un ictus greu quan tenia disset anys (secció “Zoom”); i de l’altra, l’experiència de Maria Cardona, llicenciada en Traducció i Interpretació i en Lingüística Aplicada, agent literària a Pontas Literary and Film Agency, amb les seves reflexions al voltant del món editorial (secció “Els nostres alumni”).

Completen els continguts de la revista la secció “Calidoscopi”, que sota el hashtag "#onsónlesdones?", agrupa articles d'opinió dels professors Jordi BallóEmilia GómezMaria José GonzálezMaria José Masanet Arnau Roig; i finalment, les seccions “Tres60”, en què es mostra com una vuitantena d’estudiants presenten els graus de la Universitat al Saló de l’Ensenyament, i el “Cop d’ull als essencials de la UPF”.

360upf va guanyar l’any 2018 el guardó en Innovació en Comunicació dins la desena edició dels premis Gabinets de Comunicació del Col·legi de Periodistes de Catalunya, en reconeixement a la seva aposta pels recursos digitals i la seva aproximació al col·lectiu dels estudiants. El format multimèdia de la revista, que té una periodicitat bianual, permet enriquir els continguts amb vídeos, arxius d’àudio, galeries fotogràfiques i d’altres elements interactius.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació