Vés enrere La UPF i everis col·laboraran en l’àmbit de la formació en Tecnologies de la Informació i la Comunicació

Un conveni permetrà als estudiants de diversos graus de l’Escola d’Enginyera de la UPF beneficiar-se de beques finançades per l’empresa. L’acord també inclou l’acollida d’estudiants en pràctiques i l’organització d’activitats que contribuiran a millorar la formació.

22.11.2018

La UPF i everis han signat un conveni de col·laboració per donar suport als graus que imparteix l’Escola d’Enginyeria de la UPF. Consta d’una dotació econòmica que es destinaran a beques pels estudiants d’enginyeria. L’objectiu és fomentar especialment la participació femenina en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació.

El conveni signat per Susana Serra, responsable d’oficina d’everis a Barcelona, i Pelegrí Viader, vicerector adjunt de la UPF, entrarà en vigor durant aquest curs 2018-2019. A l’acte també hi han assistit Pablo Lozano, responsable de People Barcelona, i Vanessa Paulino, responsable de recruiting d’everis, i Sergi Jordà, director del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, Carles Martín, coordinador de pràctiques en empreses del departament, i Pau Fernández, responsable del programa UPFund.

Susana Serra, sòcia responsable d’everis a Catalunya ha explicat que “a everis sempre hem pensat que el talent és el nostre principal actiu per això, sempre hem estat compromesos en la formació i amb el seu desenvolupament. Crec fermament que aquest conveni amb la Universitat Pompeu Fabra, que ens ha de permetre treballar amb una institució acadèmica de referència, ha de ser una palanca clau pel foment de les vocacions TIC i per permetre als joves descobrir nous horitzons professionals”.

"és important potenciar el paper de la dona en la tecnologia perquè això potencia la diversitat de punts de vista a l’hora de prioritzar, entendre, plantejar, pensar o resoldre els problemes i, per tant, potencia també una diversitat en les possibles solucions”

Per la seva banda, Sergi Jordà, director del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF ha manifestat que el conveni “suposarà una nova possibilitat de beques i premis pels nostres estudiants de grau, a més de l’organització de diverses activitats i reptes tecnològics”. D’altra banda, ha destacat que "és important potenciar el paper de la dona en la tecnologia perquè això potencia la diversitat de punts de vista a l’hora de prioritzar, entendre, plantejar, pensar o resoldre els problemes i, per tant, potencia també una diversitat en les possibles solucions”.

En el marc del conveni, a més, s’organitzaran diverses activitats que contribuiran a reforçar l’objectiu principal dels diferents graus de l’Escola d’Enginyeria. Aquest és proporcionar als estudiants una formació sòlida, pràctica i multidisciplinària integrant les tecnologies convergents en xarxes de telecomunicació i informàtica.

Entre d’altres, hi ha programats cursos, workshops, seminaris informatius, un Game Day o el repte d’un Escape Room amb codis encriptats. La col·laboració entre ambdues institucions també obrirà la porta perquè els futurs enginyers puguin fer pràctiques a l’empresa.

everis és una empresa multinacional dedicada a la consultoria i a l’outsourcing en tots els sectors de l’àmbit econòmic. Treballa en projectes de desenvolupament i estratègia de negoci i en el manteniment d’aplicacions.