Vés enrere Més de 2.000 estudiants de la 25a. promoció van pujar a l'escenari durant l'acte de graduació

El pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va acollir, els dies 6 i 7 de juliol, l’Acte acadèmic de graduació 2018 dels àmbits de grau i de postgrau, amb l'assistència de prop de 8.000 persones, entre graduats, personal acadèmic i acompanyants.

12.07.2018

Al voltant de 2.050 estudiants de la Universitat Pompeu Fabra pertanyents a la 25a. promoció, repartits entre els prop de 1.600 de l’àmbit del grau i 450 del postgrau. van celebrar la seva graduació els dies 6 i 7 juliol del 2018,  acompanyats pels seus familiars i amics.

El pati de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va acollir l’Acte acadèmic de graduació 2018 de la UPF, en el decurs del qual els estudiants van pujar a l’escenari per recollir el seu diploma commemoratiu.

L’acte, que va comptar amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, es va dividir en sis sessions: dues el divendres, 6 de juliol, una de grau i una de postgrau (màster i doctorat), en horaris de 18.00 i 20.30 hores, i quatre el dissabte, 7 de juliol, totes elles de grau, en horaris de 10.30, 12.30, 18.00 i 20.30 hores.

> Fotos i edició especial de la revista "360upf" de cadascuna de les sessions

Els graduats i doctors pertanyen a una vintena de titulacions de grau, a 25 màsters i a diversos programes de doctorat

Els graduats i doctors, pertanyents a una vintena de titulacions de grau, a 25 màsters i a diversos programes de doctorat, es van repartir entre les diverses sessions, que es van poder seguir en directe a través de la web institucional i via Twitter amb les etiquetes #GraduacioUPF18 i #MadeInPompeu.

La conducció de l’acte, pel que fa a les dues sessions del 6 de juliol, va anar a càrrec de les periodistes i Alumni UPF Begoña Grigelmo (sessió de tarda) i Xantal Llavina (sessió de màsters de la nit). Quant a les quatre sessions del 7 de juliol, els conductors van ser els periodistes i professors del Departament de Comunicació Imma Amadeo, (sessió de matí) i Lluís Caelles (sessió de migdia). Les dues sessions restants van estar conduïdes per Marta Narberhaus i Josep Vicenç Mestre, Alumni UPF i docents dels departaments de Comunicació i d'Humanitats, respectivament.

Estructura de les sessions i lliçons de graduació

La projecció del vídeo commemoratiu de la promoció 2018 va obrir cadascuna de les sessions, que van com a moments més destacats les lliçons de graduació pronunciades per professors de la Universitat i el lliurament dels diplomes commemoratius als graduats, que van pujar a l’escenari a recollir-lo de mans de les diverses autoritats acadèmiques vinculades als respectius estudis.

Les sis lliçons de graduació van ser les següents: pel que fa a divendres, 6 de juliol, en la primera sessió de grau, Àngel Lozano, professor del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, va pronunciar “Cinc píndoles i una petició”, mentre que en la sessió de postgrau, Emma Rodero, professora del Departament de Comunicació, va pronunciar “Eres lo que comunicas. Claves para una comunicación efectiva en tu vida académica y profesional”.

Ja situats al dissabte, 7 de juliol, les lliçons de les quatre sessions de grau i el docent que les va impartir, per aquest ordre, van ser les següents: “El dret i les emocions” (Josep Ferrer, Departament de Dret); “Proves i evidència” (Àlex Alsina, Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge); “Más allá de las pirámides y los palacios(Marina Picazo, Departament d’Humanitats); i finalment, “Se hace camino al andar(Libertad González, Departament d’Economia i Empresa).

El programa de cada sessió es va completar amb el parlaments de diversos graduats en representació de la seva promoció, uns parlaments absents en la sessió de postgrau, que sí que va incloure el lliurament dels diplomes als guardonats amb el Premi Extraordinari de Doctorat i un parlament de Jaume Casals, rector de la UPF.

L'acompanyament musical va consistir en la interpretació de diverses peces per part del Cor de la UPF, dirigit per Aída Vera: el villancet renaixentista Què farem del pobre Joan, del Cançoner d'Uppsala, de Mateu Flexta “el vell”, i la popular universitària Gaudeamus Igitur, ambdues en totes les sessions, i la peça Memory, d’Andrew Lloyd Webber, només en la sessió de postgrau.

Al final de cada sessió, tots els graduats van desfilar en to festiu cap al pati de l’edifici Jaume I, on es van retrobar amb els seus familiars i amics per compartir una copa de cava oferta per Alumni UPF, que va preparar un photocall per a l’ocasió, molt concorregut durant els dos dies de l'acte de graduació.

Vídeo commemoratiu de l'acte de graduació 2018

FOTOS I EDICIÓ ESPECIAL DE LA REVISTA "360upf" DE CADASCUNA DE LES SESSIONS

1a. sessió: divendres, 6 de juliol, 18.00 horas

Vídeo sencer de la sessió