Vés enrere UPF Sènior manté la convivència intergeneracional de cara al curs vinent, en què oferirà prop de 180 assignatures

El període de matrícula per al curs 2017-2018 d'aquest programa d'estudis universitaris per a persones de 50 anys o més tindrà lloc del 5 al 7 de setembre. Els estudiants s'incorporaran a les classes de les assignatures, pertanyents a una quinzena de graus dels tres campus de la Universitat.
20.06.2017

UPF Sènior, el programa d’estudis universitaris adreçat a persones de 50 anys o més, ha fixat els dies de la matrícula de cara al curs 2017-2018, que tindrà lloc entre el 5 i el 7 de setembre del 2017.

Així mateix, ha publicat la seva oferta docent, corresponent a prop de 180 assignatures d’una quinzena de graus diferents, repartits entre els tres campus.

Es tracta d’un programa consolidat, en què no és obligatori tenir estudis universitaris per cursar-lo, i que té com a objectiu oferir als estudiants la possibilitat de completar i actualitzar el seu bagatge cultural a partir d'una oferta molt diversa d'assignatures pertanyents als diversos àmbits de coneixement.

A més, vol afavorir les relacions intergeneracionals i enriquir la vida acadèmica amb les aportacions vitals i professionals dels estudiants sènior: tots ells s’incorporen a les diferents assignatures escollides juntament amb els estudiants de grau (i amb la mateixa exigència acadèmica) en el marc de la missió integradora i de foment del debat de la Universitat.

La matrícula, del 5 al 7 de setembre del 2017

Les dates de matrícula per al curs 2017-2018 seran el 5 de setembre (exclusiu per als estudiants de nou accés al programa, que també podran matricular-se els dos dies següents) i els dies 6 i 7 de setembre (per als estudiants ja matriculats el curs 2016-2017).

Els estudiants utilitzaran el sistema d’automatrícula, accessible des de qualsevol ordinador amb connexió a Internet, o podran venir presencialment, en un aula habilitada al campus de la Ciutadella, entre les 9.00 i les 14.00 hores dels dies indicats.

Les assignatures (n’hi ha en horari de matí i de tarda, en funció del grau en concret en què s’emmarquen), majoritàriament, duren només un trimestre, que sol ser de setembre a desembre, de gener a març, o d'abril a juny. S'ofereixen cinc places per assignatura i grup, i es pot escollir qualsevol assignatura, independentment del grau al qual pertanyi.

El programa consta d’un total de 60 crèdits (un crèdit equival a 25 hores de dedicació a una assignatura), i no s'estableix un límit  de temps concret per cursar-los. D’aquesta manera, l'estudiant podrà fer-los d'acord amb els seus interessos i possibilitats.

Estudiants de la UPF a tots els efectes

Els estudiants sènior de la Universitat tenen carnet d'estudiant universitari (amb els seus avantatges i descomptes) i accés a la intranet de la Universitat; poden fer ús de la biblioteca i de les aules d'informàtica, i participar activament en la vida estudiantil mitjançant les múltiples activitats culturals, solidàries, associatives, de lleure, etc.

A mitjans del mes de juliol del 2017 tindrà lloc el segon acte acadèmic de fi de curs, en el decurs del qual els estudiants enguany hagin superat els 60 crèdits establerts (equivalents a un quart dels 240 crèdits del grau) recolliran un diploma acreditatiu.

El programa UPF Sènior, que fins ara estava vinculat al vicerectorat de Responsabilitat i Promoció, amb el nou equip de govern passa a dependre del Vicerectorat de Direcció de Projectes per a la Docència.

> Vídeo del Programa UPF Sènior publicat a Youtube