Gener
Setembre
Desembre

Vés enrere

Els fundadors de la UPF es retroben vint-i-cinc anys després de la seva creació

L’Oficina per a la Promoció de la Universitat Nova de Catalunya, que va funcionar entre el gener i el juny de 1990, va ser l’ens previ a la creació de la UPF.

13.10.2015

Foto de grup dels membres de l'OPUNCEl 8 d’octubre de 1990 va començar l’activitat lectiva de la UPF a l’edifici Balmes. A la primera classe hi van assistir els 316 estudiants de primer curs de les llicenciatures en Dret i en Ciències Econòmiques i Empresarials que van inaugurar la nova universitat.

Vint-i-cinc anys després, el passat 8 d’octubre, va tenir lloc l’acte de retrobament dels membres de l’Oficina per a la Promoció de la Universitat Nova de Catalunya (OPUNC). La trobada, que forma part de la celebració del 25è. aniversari de la UPF, es va celebrar a la nova aula polivalent de la sisena planta de l’edifici Balmes, que es va inaugurar per a l’ocasió.

A l’acte de retrobament de l’OPUNC hi van assistir el rector de la UPF, Jaume Casals, els exrectors Enric Argullol (1990-2001) i Josep Joan Moreso (2005-2013), el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i el comissionat per a la Transició Nacional, Carles Viver. També hi eren presents Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF, i dos dels seus antecessors en el càrrec, Juan Echevarría (1990-1997) i Joan Guitart (1997-2004), i la majoria dels membres de l’OPUNC.

El 23 de gener de 1990, la Generalitat de Catalunya va crear l’Oficina per a la Promoció de la Universitat Nova de Catalunya (OPUNC), el primer ens oficial de la futura UPF. El comissionat de l’OPUNC era Enric Argullol i Murgadas i Andreu Mas-Colell va ser nomenat assessor especial. La primera seu provisional es trobava en un despatx del carrer Galileu, 303-305 de Barcelona. A mitjans de març es va traslladar a un pis del carrer Gran de Gràcia, 13, de Barcelona.

L’OPUNC, formada per prop de quaranta persones, entre personal docent i d’administració i serveis, es va encarregar de tots els treballs preparatoris per poder inaugurar la Universitat Pompeu Fabra l’octubre de 1990. Els dos estudis fundacionals van ser preparats pels Comitès de Dret i de Ciències Econòmiques i Empresarials, coordinats pels professor Carles Viver i Pi-Sunyer i Ramon Marimon, respectivament. També es va constituir el Comitè per a la Diplomatura en Gestió i Administració Pública, coordinat per la professora M. Rosa Virós. L’OPUNC es va extingir en aprovar-se, el 18 de juny de 1990, la llei de Creació de la UPF.

Multimèdia