Vés enrere El Consell Social donarà 5.000 euros al millor projecte de dispositiu mèdic desenvolupat per estudiants d’Enginyeria Biomèdica

A través d’aquesta iniciativa se seleccionarà el millor projecte desenvolupat dins l’assignatura d’Introducció als Dispositius Mèdics i el seu Disseny.

21.10.2021

Els estudiants del grau en Enginyeria Biomèdica desenvolupen cada any, en el marc de l’assignatura d’Introducció als Dispositius Mèdics i el seu Disseny, un projecte de dispositiu mèdic innovador en el mercat sanitari. En l’assignatura, iniciada pel professor Óscar Cámara i actualment impartida per Antoni Ivorra, ambdós del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), els estudiants identifiquen una necessitat que hi ha en el sector clínic i proposen una solució tècnica, tant física com de software.

Fins ara, un cop dissenyat el dispositiu, els estudiants havien d’estudiar el mercat i buscar opcions per patentar la seva idea amb l’objectiu d’aconseguir una beca fictícia. “Aquest any, però, ens hem animat a demanar que la beca sigui real”, explica el professor Ivorra. “Realment és un premi; en l’assignatura, la beca fictícia era de 25.000 euros. Però, aquest curs, el Consell Social de la UPF donarà 5.000 euros al millor projecte”, afegeix. Ivorra celebra aquesta iniciativa perquè “fins ara, el que passava era que les bones idees acabaven sense desenvolupar-se. La idea d’aquest premi real és que si hi ha un bon projecte es pugui seguir desenvolupament i arribi a bon port”.

La nova iniciativa sorgeix, en part, gràcies a l’empenta del vicerectorat de Transferència, encapçalat per Eulàlia de Nadal, que ha posat el focus en la millora de la transferència de coneixement de la Universitat, element estratègic del nou equip de govern. “Va ser ella qui em va recomanar parlar amb el Consell Social per col·laborar-hi, després de la col·laboració que vam establir amb ells amb el projecte d’Enginy contra la Covid”, explica.

Un estímul pels estudiants

El 3 de desembre es farà un acte de presentació dels projectes a l’auditori del campus Poblenou i un tribunal format per ‘bioemprenedors’, persones que han creat o estan creant empreses tipus start-up o spin-off en el mateix sector, decidirà el millor projecte. “El criteri per escollir el millor projecte serà, bàsicament, el potencial que tingui per arribar a bon port”, assegura Ivorra. “El jurat valorarà si la idea té mercat i si hi ha una necessitat. Que es pugui protegir bé amb una patent, que la competència no sigui molt alta, que el pla proposat sigui realista, entre d’altres”, afegeix.

El premi inclou una mentoria per part del programa de suport a la creació d’empreses innovadores de la UPF, Start-UPFlama

Ivorra defineix el premi com una “empenta”. “Això ens permetrà desenvolupar un prototip o demanar una patent, que són molt costoses de preparar. La idea és que aquest equip, amb aquesta motivació, busqui més diners i sobretot que participi en altres programes d’emprenedoria”, explica.

A més, el premi inclou una mentoria per part del programa de suport a la creació d’empreses innovadores de la UPF, Start-UPFlama. “La idea és que el grup guanyador, o una part d’aquest, continuï la carrera amb aquesta idea de formació en projectes empresarials i participi en programes similars, per aconseguir més coneixement i més inversions”, concreta.

Per a més informació

Notícia publicada per: