Vés enrere Un congrés internacional analitza com les polítiques de dret empresarial poden contribuir a la sostenibilitat corporativa

La segona edició de la (In) Corporate Sustainability Conference, que tindrà lloc del 8 al 10 de setembre en format virtual, està organitzada en el marc del projecte UPF Planetary Wellbeing. La trobada reunirà més d'una vintena d'experts, que abordaran els reptes de la Unió Europea i els seus estats membres en l'àmbit de la sostenibilitat corporativa, a partir de la combinació de polítiques tradicionals i innovadores.

06.09.2021

La segona edició del congrés (In) Corporate Sustainability Conference, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i ESCI-UPF, en el marc del projecte UPF Planetary Wellbeing, analitzarà si les polítiques en el camp del dret empresarial dins de la Unió Europea són adequades per donar suport , facilitar i no impedir una conducta empresarial sostenible.

El congrés, que tindrà lloc en format virtual del 8 a l'10 de setembre, es posarà en marxa el 8 de setembre, a les 10.00 hores, amb una benvinguda a càrrec de Lela Mélón, coordinadora executiva del projecte UPF Planetary Wellbeing i professora de sostenibilitat en dret empresarial d'ESCI-UPF; i Didier Reynders, comissari de Justícia de la Unió Europea.

El principal objectiu de la trobada és explorar allò més rellevant per donar suport i fomentar el treball realitzat en el camp de la incentivació de la conducta empresarial sostenible, en el marc de les polítiques bàsiques de dret corporatiu. Al mateix temps, donarà veu als reptes de la Unió Europea i dels seus estats membres en aquest àmbit, i esbrinarà com les polítiques estatals tradicionals de dret empresarial influiran en les polítiques empresarials sostenibles més innovadores i avançades.

"S'han observat impediments a una conducta empresarial sostenible en el camp del dret de la competència, el dret financer, el dret de contractes i les polítiques de protecció de consumidor, i aquests obstacles s'han d'abordar de manera oportuna per permetre, donar suport i incentivar la conducta empresarial sostenible a la UE", afirma Lela Mélon, coordinadora del congrés.

Més d'una vintena de ponents de diferents disciplines

Un total de 24 experts i responsables polítics d'Europa, Àfrica i Estats Units participaran en la conferència, estructurada a partir de tres eixos diferents, que centren el programa dels dies 8, 9 i 10 de setembre, respectivament: regulació de la protecció (i benestar) del consumidor en el context de la sostenibilitat; política del dret de la competència i dret contractual per a pràctiques empresarials sostenibles avançades; i política de finances per a la sostenibilitat.

La trobada, que aportarà un enfocament pluridisciplinari, inclourà les ponències "Climate Change Sustainability and Competition", a càrrec de Simon Holmes, membre del Competition Appeal Tribunal del Regne Unit (9 de setembre, 10.00 hores), i "Grow the Pie: How Great Companies Deliver Both Purpose and Profit ", a càrrec d'Alex Edmans, professor de finances de la London Business School (10 de setembre, 10.00 hores), a més de diverses taules rodones i sessions de debat i de conclusions.

La primera edició de la (In) Corporate Sustainability Conference, que va tenir lloc el setembre de 2020, es va centrar en desenvolupar els objectius ambientals i socials globals de la Unió Europea, que els responsables polítics han de tenir en compte en el camp de la sostenibilitat empresarial.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació