Vés enrere Una intervenció mural visibilitza les dones cèlebres de la cultura universal a l’estació Ciutadella / Vila Olímpica de la línia 4 del metro

La mostra, elaborada per la Facultat d’Humanitats de la UPF en col·laboració amb la Fundació TMB, reivindica el paper femení en els quatre eixos del coneixement: l’art, el pensament, la literatura i la història. L’acte d’inauguració de l’exposició, que inclou cites de 22 dones cèlebres, va tenir lloc el 12 de juliol, al mateix passadís del metro on està ubicada.

13.07.2021

La intervenció mural "Humanitats en femení: grans dones de la cultura universal" s'ha pogut veure fins al 20 de setembre al passadís de l’estació Ciutadella / Vila Olímpica (L4) del metro de Barcelona. La mostra vol fer visible la contribució de les dones a la cultura i al coneixement. Aquesta acció és una iniciativa de la Facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, en el marc del Programa de Cultura de la UPF, i compta amb la col·laboració de la Fundació de Transports Metropolitans de Barcelona (Fundació TMB).

La inauguració va tenir lloc al passadís del metro, davant mateix de l’exposició (dossier de premsa de la mostra, 7 pàg. en pdf), el 12 de juliol, a la tarda. L’acte va comptar amb la presència, per part de la UPF, de Manel Jiménez, vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació; Josep Maria Castellà, degà de la Facultat d’Humanitats; Tamara Djermanovic, directora de la mostra i vicedegana de la mateixa facultat, i Rosa Cerarols, directora de la Unitat d'Igualtat de la UPF. Per part de la Fundació TMB, hi van assistir el seu director, Santiago Torres Sierra, i la directora de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat, Raquel Díaz Caro. També hi va ser present la comissària de l’exposició,  M. Àngels Cabré, escriptora i directora de l’Observatori Cultural de Gènere.

Citacions pronunciades per 22 dones cèlebres vinculades a quatre eixos del coneixement humanístic

El breu itinerari proposat representa els quatre eixos del coneixement humanístic –art, pensament, literatura i història– que componen els estudis d'humanitats, mitjançant la paraula viva que ha il·luminat algunes de les grans figures femenines, des de finals del segle X fins a l’actualitat. Amb aquesta exposició, la UPF vol fer visible la contribució de les dones a la cultura i al coneixement.

L’exposició, una iniciativa de Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats de la UPF, recull diferents citacions pronunciades per 22 dones cèlebres, personatges històrics de la cultura universal, com ara l’escriptora Virginia Wolf, la filòsofa Hannah Arendt, la pintora Frida Khalo o l’activista Angela Davis. Dins l’acolorit mural, cada una de les 22 dones hi té una imatge de gran format i una citació memorable que l’ha fet famosa. Les cites s’han reproduït en l’idioma natiu del personatge històric i s’han traduït al català i el castellà.

L’acció busca aproximar la cultura en femení a la ciutadania i enriquir l'experiència del viatge en transport públic. Es va instal·lar a l’estació Ciutadella/Vila Olímpica de la L4 del Metro de Barcelona del 12 de juliol al 30 de setembre del 2021 (prorrogable).

Galeria d'imatges de la inauguració de l'exposició

Inauguració de la intervenció mural "Humanitats en femení: grans dones de la cultura universal"

Per a més informació

Notícia publicada per: