Vés enrere La UPF és la 10a. millor universitat jove del món, segons el Times Higher Education

Per primera vegada aconsegueix posicionar-se dins el top 10 mundial d’aquesta classificació. El THE Young University Ranking 2020 que inclou un total de 414 centres menors de cinquanta anys, situa la Pompeu Fabra en la primera posició de l’Estat i la 5a. d’Europa.

31.07.2020

Els dos rànquings internacionals d’universitats amb més prestigi i més reconeguts posicionen la UPF com una de les millors universitats joves del món. Les dues classificacions s’han donat a conèixer avui, 24 de juny, i certifiquen la millora de la institució. La UPF és la 10a. en el THE Young University Ranking, millorant la posició de l’any passat i entrant al top 10 mundial per primera vegada. En el QS World University Ranking 50 under 50 ocupa la posició 28, també millorant resultats en pujar 4 posicions.

Times Higher Education (THE), que elabora un dels rànquings universitaris de més prestigi i influència mundials, ha publicat l'edició 2020 del rànquing d’universitats joves Young University Rankings, que recull les 414 primeres institucions de tot el món (63 més que en l’edició anterior) de menys de cinquanta anys d'antiguitat.

En aquesta novena edició de la classificació, la UPF entra per primera vegada en el top 10 mundial i se situa com a 10a. millor universitat jove del món.

En les tres primeres posicions trobem, per aquest ordre, la Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong, la Universitat Tecnològica Nanyang de Singapur i la Universitat PSL de París. A escala estatal, a banda de la UPF, trobem les universitats Politècnica de Catalunya, Rovira i Virgili i Oberta de Catalunya entre les 150 primeres.

Els resultats del rànquing s’han fet públics avui en el marc de la cimera d’universitats joves que Times Higher Education ha celebrat virtualment. La trobada ha comptat amb les intervencions de Jaume Casals, rector de la UPF, i Manel Jiménez, comissionat per a projectes d’educació i comunicació de la UPF.

“És un esdeveniment sense precedents ni comparació possible en el nostre entorn. La meva obligació, en aquests moments, és donar les gràcies pel seu esforç extraordinari als meus companys de la Universitat”

Jaume Casals, rector de la UPF, ha valorat els resultats obtinguts i ha afirmat que “és un esdeveniment sense precedents ni comparació possible en el nostre entorn. La meva obligació, en aquests moments, és donar les gràcies pel seu esforç extraordinari als meus companys de la Universitat. Els nostres recursos i la nostra capacitat de compensació estan molt per sota d’aquest reconeixement mundial”. Ha afegit que “també vull brindar el nostre èxit al president de la Generalitat de Catalunya i el seu govern, i, en la part que els toca, al president del govern de l’estat espanyol i el seu govern, tot convidant-los a considerar seriosament el món de la universitat i la seva corol·la de recerca i innovació com una prioritat necessària en tota política optimista respecte al desenvolupament social i econòmic compatible amb la justícia, la igualtat, la cultura i el benestar planetari.”

Un rànquing que s'adapta

En l’elaboració del rànquing de les millors universitats joves, Times Higher Education usa els mateixos indicadors (un total de tretze) que empra en el rànquing global, en el qual la UPF es va situar, en la seva edició 2020, en la 143a. posició global. No obstant això, el rànquing de les universitats joves atorga menys pes als indicadors vinculats a la reputació, per tal de reflectir de la manera més fidedigna possible les característiques de les institucions més joves.

Les cinc grans dimensions d'indicadors a partir dels quals s’elabora el rànquing tenen un pes específic diferent: docència (30%), amb diverses variables relacionades amb el procés global de la docència, com la ràtio d’estudiants per professor o la reputació acadèmica de la institució; recerca (30%), obtinguda a partir del volum ingressos per recerca, la productivitat científica i la reputació de la institució en aquest camp .

Les tres dimensions restants són les de citacions rebudes (30%), amb l’objectiu de mesurar la influència dels resultats de la recerca; internacionalització (7,5%), amb ràtios que mesuren la relació d’estudiants i professorat locals versus els internacionals, a més de la col·laboració internacional amb d’altres institucions; i ingressos del sector privat (2,5%), procedents de la transferència de coneixement.

QS World University Ranking 50 under 50

Avui també s’ha donat a conèixer el rànquing QS World University Ranking 50 under 50 2021. Aquesta classificació que inclou les 150 universitats del món més ben valorades de menys de 50 anys, la UPF millora els resultats de l’any passat i escala quatre posicions per situar-se en el lloc 28. A més, la Universitat també ocupa la primera posició estatal i la setena europea en la classificació.

En les tres primeres posicions del rànquing trobem, per aquest ordre, la Universitat Tecnològica Nanyang de Singapur, la Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong i l’Institut Avançat de Ciència i Tecnologia de Corea del Sud.

escala estatal, a banda de la UPF, trobem les universitats Carlos III de Madrid, Politècnica de Catalunya i l’IE, en les posicions 35, 36 i 37, respectivament. També hi apareixen les universitats Politècnica de Madrid, de Alcalà, Ramon Llull i Rovira i Virgili.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació