Vés enrere Un treball que reflexiona sobre la banalitat del mal guanya el premi Francesc Noy d’Humanitats

La 18a. edició del guardó ha reconegut la recerca de Júlia Gasch, de l’Escola Escolàpies Llúria de Barcelona. També, s’han atorgat dues mencions a una recerca centrada en l’estudi i la gestió de les fosses i una altra sobre un grup de dones artistes conegut com les Sinsombrero.

28.05.2020

“Hannah Arendt: la banalitat del mal”, de Júlia Gasch, estudiant de l’Escola Escolàpies Llúria de Barcelona, ha guanyat el premi Francesc Noy d’Humanitats que organitza la Facultat d’Humanitats de la UPF. Enguany, s’ha celebrat la seva XVIII edició i s’hi han presentat 52 treballs de recerca d’estudiants d’arreu de Catalunya.

L’estudi guanyador tracta sobre la banalitat del mal, un concepte que va ser formulat per la teòrica política Hannah Arendt a mitjans del segle XX i en el qual l’autora ha volgut aprofundir. “Hannah Arendt em va obrir un nou món, em va fer veure que malgrat l’incommensurable nombre de males accions que es fan al món, no totes elles són efectuades per persones malignes”, explica.  Això la va fer adonar-se que “potser la gent no sempre és tan maligna com aparenta ser amb les seves accions, potser darrere d’una superfície deteriorada hi ha un home normal, un home que malgrat les seves accions no té per què ser una persona perversa o sàdica, és més, potser fins i tot té bona fe, el que es diu un “bon home”.

La recerca guanyadora gira al voltant de la idea que una persona no sempre és tan maligna com aparenta ser amb les seves accions

El jurat, format per Josep M. Castellà, degà de la Facultat d’Humanitats; Fernando Pérez-Borbujo, Marició Janué, Josep Pich i Hélène Rufat, professors del Departament d’Humanitats de la UPF, n’ha valorat la qualitat “que es reflecteix en l’interès del tema escollit, el gran esforç de recerca realitzat, la claredat de l’estructura expositiva, l’acurada anàlisi conceptual, i la qualitat i maduresa de la redacció”. El premi està dotat amb 750€ bruts, un lector electrònic i un diploma.

S'ha valorat el tema escollit, l'esforç de recerca realitzat, la claredat de l'estructura, l'acurada anàlisi conceptual i la qualitat i maduresa de la redacció.

La cerimònia de lliurament dels premis s’ha celebrat avui 28 de maig, a través d’una videoconferència oberta a tothom a causa de la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

Dues mencions especials a recerques sobre fosses i el grup de dones artistes Sinsombrero

A banda del guardó, el jurat també ha atorgat dues mencions. La primera, a la recerca “Sepultados, la verdad bajo tierra. Gestión y estudio de las fosas”, de Gisela Serrano de l’Institut Josep Lladonosa de Lleida.

La segona menció ha estat per l’estudiant Diana Bertolín, de l’Institut Pere Ribot de Vilassar de Mar, pel treball “Las sinsombrero. Porque sin ellas la historia no está completa”, sobre les aportacions d’un grup de dones artistes pertanyents a la generació del 27. Cada menció està dotada amb 350€ bruts, un lot de llibres i un diploma.

Cada menció estava dotada amb un premi de 350€ bruts, un lot de llibres i un diploma

El premi Francesc Noy d’Humanitats reconeix els millors treballs de recerca de batxillerat de centres educatius de Catalunya sobre qualsevol disciplina vinculada a les humanitats.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació