Vés enrere UPFeina va celebrar la 15a. edició amb la presència de disset noves entitats

UPFeina va celebrar la 15a. edició amb la presència de disset noves entitats

La fira d’ocupació de la UPF, que va tenir lloc el 13 de novembre al campus de la Ciutadella, va mantenir la participació de 68 empreses i institucions de diversos sectors, que van venir a buscar talent de tots els àmbits d’estudi de la Universitat. Entre les novetats hi va haver l'Speed Job Dating, en què els participants es van presentar a diverses organitzacions, agrupades per sectors, dins d'una mateixa sessió.
15.11.2019

UPFeina, la fira d’ocupació de la UPF que connecta els estudiants i els graduats amb el món laboral, va celebrar la seva 15a. edició, mantenint la participació de l’any anterior: 68 empreses i institucions de diversos sectors, que van venir a buscar talent de tots els àmbits d’estudi de la Universitat.

La fira va transcórrer el 13 de novembre, de 10.00 a 18.00 hores, al pati de l'edifici Roger de Llúria i al vestíbul de l'auditori campus de la Ciutadella, amb una bona afluència de visitants al llarg de tot el dia. Va incloure l'exposició d'entitats, assessorament per part del Servei d'Orientació Professional de la UPF i entrevistes curtes amb empreses agrupades per sectors (Speed Job Dating).

Quatre espais diferenciats, amb moltes entitats que venen per primer cop

Dins d'UPFeina 2019 es van poder trobar quatre espais diferents, en funció de la tipologia i les característiques de les entitats: espai empresa, espai cultural i del tercer sector, espai administracions públiques i espai Grup UPF. En global, en tots aquests espais, els estudiants i graduats van tenir disset noves entitats respecte a l’any passat a les quals van poder presentar les seves candidatures i informar-se.

Els estudiants i graduats van tenir disset noves entitats per presentar les seves candidatures i informar-se.

L’espai empreses, ubicat al pati de l’edifici Roger de Llúria, va comptar amb la presència de 49 empreses del sector privat, entre elles dotze que venen per primera vegada. Alguns exemples són Abante Asesores (serveis financers), AMGEN (indústria farmacèutica), Andersen Tax & Legal (serveis jurídics), Bluecap (consultoria), Luxottica (luxe), PUIG (luxe) i TRADEBE (medi ambient).

L’espai cultural i del tercer sector va incloure nou entitats, entre les quals cal destacar, com a novetat, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), el MECAL (cinema) i Aureo (app).

Quant a l’espai dedica a les administracions públiques, va comptar amb quatre entitats. Dins aquest grup, les novetats van ser l'Agencia de Administración Tributaria i la Diputació de Barcelona, que va presentar el cercador d'ocupació pública, el CIDO. Igual que en anteriors edicions, hi van ser la Xarxa Universitària per a l'Ocupació i Barcelona Activa, dues entitats que col·laboren amb la UPF per a la millora de l'ocupabilitat dels seus estudiants i graduats.

Finalment, l’espai dedicat al Grup UPF, va estar format per ESCI, BSM-UPF, IBEI, Barcelona GSE, Idiomes UPF i la Unitat d’Innovació-UPF Business Shuttle.

Speed Job Dating, assessorament professional i activitats pre i post fira

Una de les principals novetats de la 15a. edició d'UPFeina van ser les sessions de Speed Job Dating (entrevistes curtes), un nou format que substitueix l'Speed Networking d'edicions anteriors, i que permeten una major agilitat.

En total, es van fer 117 entrevistes, amb la participació de 34 empreses i 102 persones, entre estudiants i alumni UPF.

Cada sessió va incloure la participació de diverses empreses, agrupades per sectors, concretament set de diferents: comerç i gran consum; comunicació i indústria cultural; consultoria; indústria i tecnologia; salut i farmàcia; serveis financers i serveis jurídics. Els estudiants i graduats inscrits es van presentar a totes les empreses dins de la mateixa sessió, i van disposar de cinc minuts per empresa.

Cal destacar que l’estand del Servei de Carreres Professionals, organitzador de la fira, va oferir assessorament per part del servei d’orientació professional. Aquest any els estudiants i graduats que hi van prendre part van emportar-se, de la mà d’un professional, una fotografia per al seu CV o perfil de LinkedIn.

En acabar la jornada, el nombre de persones que van rebre assessorament en el disseny i contingut del seu currículum va ser de 70, i les que es van fer una foto per al currículum o Linkedin, 144.

D’altra banda, es va tornar oferir un programa d’activitats pre-fira, en el marc de Skills UPF (amb tallers per a preparar-se per a UPFeina centrats en Linkedin, preparació de la carta de presentació i revisió del currículum vitae) i post-fira, per practicar els processos de selecció.

> Àlbum de fotos d'UPFeina 2019 publicat a Flickr

UPFeina 2019-2020