Vés enrere M. Teresa Cabré, Membre internacional del Centre d’Estandardització i Política Lingüística de Xina

Catedràtica emèrita de la Universitat Pompeu Fabra, directora de la Càtedra Pompeu Fabra i membre de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), ha estat distingida per la seva expertesa en lingüística aplicada, lexicografia i terminologia.

17.09.2019

M. Teresa Cabré, catedràtica emèrita de la Universitat Pompeu Fabra, directora de la Càtedra Pompeu Fabra i membre de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), rep el guardó de Membre internacional del Centre d’Estandardització i Política Lingüística de Xina per la seva expertesa en lingüística aplicada, lexicografia i terminologia.

Convidada pel Comitè Nacional de Llengües de Xina dins del programa d’intercanvi d’experts internacionals, va visitar Xina de l’1 al 10 de setembre i va impartir conferències en diverses universitats de Beijing i Xangai. En el decurs de la seva estada a la Xina, es va reunir amb els responsables de centres institucionals nacionals relacionats amb la gestió de llengües, amb el Comitè nacional de terminologia, amb l’empresa editorial de diccionaris més important i amb els responsables dels estudis de llengües estrangeres i traducció de diverses universitats.

Això podria ser el començament d’una línia de cooperació en matèria de recerca sobre política lingüística i estandardització i intercanvis en els nivells de grau i de postgrau

Amb aquesta estada “es podria encetar una línia de cooperació en matèria de recerca sobre política lingüística i estandardització i intercanvis en els nivells de grau i de postgrau amb la Universitat de Llengües estrangeres de Beijing i amb la Universitat de Llengua i cultura de Beijing i Xangai”, ha manifestat M. Teresa Cabré.

M. Teresa Cabré , lingüista i filòloga,  actualment dirigeix la Càtedra Pompeu Fabra creada el 2014. Es va incorporar a la Universitat Pompeu Fabra el 1994 i va fundar l'l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) de la Universitat, del qual en va ser la primera directora de 1994 a 2004. Actualment està vinculada a la Universitat com a professora emèrita, i es manté activa en docència i recerca.

Dins de l'IULA va crear el grup de recerca IULATERM, que ha arribat a ser un grup de recerca consolidat i reconegut en l'àmbit de la lingüística aplicada al lèxic (lèxic, terminologia, neologia, discurs especialitzat i tecnologies associades). Va ser la investigadora principal des de la seva fundació,  l'any 1994 fins al 2014, grup en què va incorporar l' Observatori de Neologia. Avui dia, l’Observatori és una unitat de transferència i desenvolupament que ofereix serveis, crea recursos i coordina diverses xarxes d'observatoris a tot el món. Des de 1989 és membre numerari de l 'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i, des de juliol de 2014, és presidenta de la Secció Filològica de l'IEC.

Perfils dels protagonistes:

M. Teresa Cabré