Vés enrere La Generalitat distingeix la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida

La Generalitat distingeix la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida

El projecte “L’avaluació dels aprenentatges” de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF ha estat guardonat per la seva trajectòria en l’ús de metodologies docents innovadores basades en l’avaluació del rendiment acadèmic.
07.09.2016

Inauguració del curs universitari (Font: Universitats i Recerca. Generalitat de Catalunya)La Generalitat ha lliurat aquest matí i durant l’acte d’inauguració oficial del curs universitari els Premis Jaume Vicens Vives 2016 a la qualitat docent universitària. Cada premi està dotat amb 20.000€ i enguany els guardonats han estat tres professores i quatre projectes de les universitats catalanes.

Les professores distingides són Concepció Amat, professora del Departament de Fisiologia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona (UB); Maria Jesús Espuny, professora d’Història del Dret i de les Institucions de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i Montse Guitert, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Pel que fa als projectes premiats, la Generalitat ha triat “L’avaluació dels aprenentatges”, de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra; “Inspire3”, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Digital de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC);  “L’aprenentatge centrat en l’estudiant”, del grau de Medicina de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (UdG), i, per últim, “L’orientació professional i acadèmica”, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE): innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Jordi Pérez recollint la distinció Jaume Vicens Vives - UBL’avaluació com a mètode d’aprenentatge

“L’avaluació dels aprenentatges” fa referència al projecte d’avaluació col·lectiva de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida que ha estat dirigit per Jordi Pérez, investigador principal del Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut (GRECS) del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF. El Govern ha distingit aquest projecte per l’elevada qualitat docent i per la llarga trajectòria en l’ús de metodologies docents innovadores basades en l’avaluació del rendiment acadèmic i en el foment de les habilitats pràctiques i de les competències transversals dels estudiants.

“Penso que aquest ha estat possiblement el projecte estrella del nostre centre ja que implica una activitat d’avaluació col·lectiva on ha estat implicat tot el professorat”, comenta Pérez.

“El nostre objectiu és aconseguir que l’avaluació dels estudiants sigui justa i serveixi en tot moment per aprendre”, comenta Mar Carrió, una de les professores implicades en el desenvolupament de l’activitat juntament amb Meritxell Girvent i Elisabeth Moyano.

El projecte, dirigit per l’Oficina de Coordinació i Avaluació Acadèmica (OCAA), es caracteritza per l’avaluació conjunta de totes les assignatures del trimestre, por la implicació de tot el professorat, per la optimització de recursos humans, per fer avaluacions formatives a la meitat del trimestre i per la màxima informació als estudiants per afavorir els aprenentatges.

Aquesta experiència ha estat present des dels inicis dels estudis  i el seu reconeixement ha representat la cinquena màxima distinció a la Qualitat Docent de la Generalitat a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida.

Imatge 1: Inauguració del curs universitari 2016-2017. Font: Universitats i Recerca. Generalitat de Catalunya.

Imatge 2: Jordi Pérez recollint la distinció Jaume Vicens Vives. Font: Universitat de Barcelona