Vés enrere Tornen les jornades sobre comunicació i cultura científiques

Tornen les jornades sobre comunicació i cultura científiques

El Departament de Ciències Experimentals i de la Salut allotjarà enguany el Campus Gutenberg de la Comunicació i la Cultura Científica que tindrà lloc els dies 12 i 13 de setembre al campus del Mar de la UPF.
14.07.2016

S’han obert les inscripcions per a la 6a. edició del Campus Gutenberg de la Comunicació i la Cultura Científica 2016, que se celebrarà a Barcelona el dies 12 i 13 de setembre. Les dues jornades comptaran enguany amb una àmplia gama de tallers que englobaran temàtiques molt variades: des de com connectar amb tot tipus de  públic a través de Storytelling fins a com viatjar per l’oceà sense moure’s de l’aula, passant per com convertir-se en un heroi de la wikirevolució o com fer servir la comunicació de la ciència com a eina contra la desigualtat.

Campus Gutenberg 2016

En els diferents laboratoris d’idees es parlarà de la #Innovació en la divulgació ambiental, de com l’art i la tecnologia poden ajudar a l’alfabetització en salut i a la inclusió social, de noves estratègies per apropar la ciència als més petits o de Snapchat com a  mecanisme per a divulgar ciència. A més, es realitzaran quatre debats repartits entre els dos dies, on es discutirà com es mesura l’excel·lència i l’impacte de la ciència, es reflexionarà sobre els vincles dels museus i l’escola i es parlarà dels nous formats per comunicar ciència a través de la música, humor, còmics, apps, etc.

També hi haurà temps per a divertir-se i deixar-se sorprendre per espectacles. El dilluns a la tarda es descobriran la ciència i l’art que s’amaguen darrere el món de la màgia per després celebrar la jornada amb una beer for science.

El Campus Gutenberg  és una activitat impulsada pel Màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management) i l’Obra Social “la Caixa”, en col·laboració amb el Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat (CCS-UPF) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC). El Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF és l’entitat amfitriona d’aquesta 6a. edició.

Per a més informació consulteu els enllaços següents: