Vés enrere Dos estudiants del grau en IBE, premiats per un projecte que ajuda els joves en risc d’exclusió

Alicia de los Santos i Joan Minguet van ser els guanyadors del II Repte SegonMón & IESE Center for Business in Society & JOBarcelona, amb una proposta que integra un projecte social a la responsabilitat social corporativa d’una empresa.

10.03.2016

Alicia de los Santos del Pozo i Joan Minguet Cavero, estudiants de tercer curs del grau en International Business Economics (IBE) de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF, han estat els guanyadors del premi II Repte SegonMón & IESE Center for Business in Society & JOBarcelona.

El guardó ha reconegut el seu projecte "Mentoring para adolescentes en situación de riesgo de exclusión”, que té com a objectiu afavorir la integració social dels nous universitaris en risc d’exclusió, potenciant el coneixement de l’idioma i de la ciutat.

Els estudiants de la UPF, que es van assabentar d’aquesta convocatòria a partir d’una xerrada d’emprenedoria social impulsada per Muhammed Yunnus, premi Nobel de la Pau 2006, van presentar una proposta com a resposta al repte “Creative Disrpution for social innovation”, convocat per SegonMón.

SegonMón és una consultora en temes d’innovació en responsabilitat social corporativa (RSC) i ciutadania, assessora del III Congrés Internacional d’Ocupació i Orientació Professional JOBarcelona’16, celebrat els dies 2 i 3 de març a Barcelona, que ha donat suport al premi.

Juntament amb el Centre for Business in Society (CBS) de l’IESE, el repte consistia en proposar un projecte social ja existent en aquest àmbit (l’Alicia i el Joan van escollir el projecte Rossinyol, un programa de mentoria social adreçat a nens, impulsat per la Fundació Servei Solidari) i aplicar-lo a una empresa multinacional present al JOBarcelona ’16 (Randstad, en aquest cas, a través de la seva fundació).

Els dos estudiants de la UPF van adaptar el projecte social per tal que l’empresa l’integrés com a part de la seva RSC, i ho van fer a partir d’un seguit de propostes de sinergies entre el projecte Rossinyol de la Fundació Servei Solidari i Randstad, amb l'ambiciós objectiu de doblar l’impacte d’aquest projecte, que ja està en marxa a Barcelona capital i als voltants.

Millorar el futur dels joves i afavorir el canvi social

"El propòsit del nostre projecte és oferir als nens i joves en risc d'exclusió, una oportunitat, un ajut, un amic, que pugui despertar en ells la curiositat suficient per poder sortir de la zona marginal de la qual procedeixen i així garantir-los l'accés a un futur millor", comenten els estudiants de la Universitat.

Alicia de los Santos i Joan Minguet estan molt satisfets d’haver pres part en aquest repte: “És molt gratificant veure que la nostra iniciativa pot arribar a ser una realitat; el fet de crear un impacte en aquesta societat, aplicant els coneixements adquirits en la nostra carrera a la UPF, posa de manifest que és possible el canvi social des de totes les àrees”, afirmen.

El lliurament del premi va tenir lloc el 3 de març en el marc del congrés JOBarcelona’16, durant la conferència de SegonMón i IESE, sobre "Ètica: una competència transversal", impartida per Pili Malagarriga, cofundadora i directora de SegonMón, i el professor Nino Vaccaro, director acadèmic de l’IESE-CBS.