Vés enrere Set universitats catalanes s’uneixen per a crear conjuntament un Yunus Social Business Centre a Barcelona

La UPF és una de les institucions implicades en aquest projecte, que té com a objectiu fomentar l'emprenedoria social i reduir l'atur juvenil.
27.01.2016

El 26 de gener al matí es va celebrar l’acte de presentació de les accions de la Social Business City Barcelona, una iniciativa per a la transformació social apadrinada pel Premi Nobel de la Pau 2006, el professor Muhammad Yunus, fundador del Yunus Centre i considerat el pare dels microcrèdits.

El Palau de la Música Catalana de Barcelona va ser l’escenari d’un acte que va comptar amb més de 500 persones assistents i que ha estat pioner en reunir diversos actors referents de la ciutat de Barcelona –joves, empreses socials, un Premi Nobel de la Pau, universitats, periodistes i polítics- amb l’objectiu de reduir l’atur juvenil mitjançant la promoció i el suport a empreses socials i emprenedors socials a la ciutat.

En l'acte hi van ser presents representants de les set institucions universitàries catalanes, que estan treballant plegades per a la creació d’un centre de generació de coneixement entorn a l’empresa social. Per part de la UPF hi van ser presents Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, i Ester Oliveras, professora del  Departament d'Economia i Empresa, que va assistir a una trobada posterior a l'acte dels representants universitaris amb Muhammad Yunus.

Les entitats implicades són la Fundació Privada Universitària EADA, la Universitat Abat Oliva CEU, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Durant l’acte, les representants de les set institucions han expressat la seva voluntat de treballar conjuntament per a crear un Yunus Social Business Centre (YSBC) a la ciutat de Barcelona, un grup de treball intrauniversitari que es proposa generar coneixement entorn l’empresa social, recolzar l’emprenedoria social des d’una perspectiva acadèmica i avaluar les accions que es desenvolupin en el marc de la iniciativa Social Business City Barcelona.

Una setmana abans del acte, al campus de la Ciutadella de la UPF, un grup de joves va elaborar un grafitti d'SBC Barcelona, amb l'objectiu que servís com a imatge de marca del nou centre.

Vídeo publicat al Youtube de l'elaboració del grafitti: