Vés enrere Llum BCN: El festival d’hivern dedicat a les tecnologies de la llum, s’instal·la al campus del Poblenou

Aquest cap de setmana la setena edició de Llum BCN s’ubica al barri del Poblenou amb una cinquantena de muntatges lumínics. El campus del Poblenou acull la proposta Axioma i l’investigador del MTG, Sebastián Mealla, manager de l’empresa Protopíxel ha creat una eina que garanteix el control intel·ligent i expressiu d’algunes de les instal·lacions, con ara Hack the Light Up.

16.02.2018

Aquest cap de setmana, els dies 16, 17 i 18 de febrer,  torna Llum BCN, el festival d’hivern que organitza l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona dedicat a les noves tecnologies de la llum i creat per donar als alumnes de les escoles d’art, disseny, il·luminació i arquitectura de Barcelona l’oportunitat de realitzar un projecte artístic sobre el terreny,  a més de tenir l’oportunitat de conèixer altres propostes de creatius nacionals i internacionals. Per a la setena edició, el festival  s’ha redimensionat i traslladat de Ciutat Vella al barri del Poblenou amb gairebé una cinquantena de muntatges lumínics que ens redescobriran la monumentalitat industrial d’un barri en plena transformació.

Axioma, la instal·lació que il·luminarà el campus del Poblenou

El campus del Poblenou acullirà la instal·lació Axioma (d’Onionlab). És un espectacle de mapping 3D estereoscòpic, compost amb imatges de dues dimensions que tenen la propietat de provocar un efecte tridimensional. Les imatges es projecten sobre una gran façana i s’han de mirar amb unes ulleres especials que es facilitaran al públic abans de començar l’espectacle. Es tracta d’una interpretació de la geometria com a branca matemàtica encarregada de l’estudi de les propietats de les figures geomètriques, punts, rectes, plans, corbes, superfícies, polígons, etc. Axioma és un viatge fascinant que ens portarà a través de diferents etapes o dimensions: dimensió 0, el punt; dimensió 1, la recta; dimensió 2, el pla; dimensió 3, els volums; dimensió N, cossos geomètrics complexos.

Control intel·ligent i expressiu de diferents instal·lacions

Una altra de les instal·lacions considerada com a més espectacular d’aquesta edició de BCN Llum serà Hack the Light Up. Una proposta que il·luminarà la Torre de les Glòries i que és una proposta de Giulia Motteran i l’empresa Protopíxel, que ha creat una eina que garanteix el control intel·ligent i expressiu de la il·luminació. Quatre projectes de Llum Bcn Poblenou s’han servit d’aquesta mateixa tecnologia per portar a terme les seves intervencions.

Com ha declarat Sebastián Mealla, manager de Protopíxel, “quatre fundadors d’aquesta empresa van sortir de la UPF i van emprendre el seu projecte al mateix barri del Poblenou”. Actualment, Mealla és investigador postdoctoral al Music and Multimodal Interaction Lab del Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG), i la resta de membres fundadors de Protopíxel van estar tots ells vinculats al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF.

Per consultar tota la programació al web de Llum Bcn Poblenou.

Amb el mòbil, es pot consultar la teva ubicació dins Llum BCN fent clic aquí.