13.11.2019

La informació molecular més antiga fins avui il·lumina la història de l'extint Gigantopithecus

A l'estudi, publicat a la revista Nature, l'equip reconstrueix múltiples proteïnes procedents de l'esmalt d'un molar fòssil de Gigantopithecus d'uns dos milions d'anys d'antiguitat.
13.11.2019

La UPF lidera el rànquing de productivitat científica de les universitats públiques de l’Estat des de l’any 2009

La UPF torna a encapçalar la classificació de productivitat global dins el “Ranking 2019 de investigación de las universidades públicas españolas” publicat a la revista Psicothema. És la primera en quatre dels set indicadors específics utilitzats: articles en revistes indexades en el JCR, projectes de recerca i desenvolupament, tesis doctorals i ajudes de formació de personal investigador.

L’app MyRealFood obté el tercer premi global en els premis Explorer 2019

Aquest programa de foment de l’emprenedoria ha guardonat amb 10.000 euros l’app impulsada per dos alumni de la UPF, que proporciona informació nutricional sobre els aliments.
12.11.2019

Un congrés fa balanç a la UPF dels cinquanta anys de la Convenció Americana sobre Drets Humans

El Grup de Recerca en Dret Constitucional, Europeu i de la Integració Supranacional de la Universitat organitza aquesta trobada, que transcorrerà els dies 14 i 15 de novembre al campus de la Ciutadella. Hi participaran el president i tres jutges de la Cort Interamericana de Drets Humans, representants d’una dotzena de tribunals constitucionals i suprems d’estats d’Amèrica Llatina adherits a la Convenció, acadèmics i juristes.

12.11.2019

“Cada cop que un periodista mor, es tanquen mil ulls”

La lliçó inaugural del grau en Periodisme va ser a càrrec de Natalia Sancha, periodista freelance especialitzada en Orient Mitjà