Vés enrere EUTOPIA inverteix 10,2 milions d'euros en joves investigadors perquè abordin desafiaments del món real

Formarà 76 investigadors postdoctorals durant cinc anys amb l'objectiu de crear la futura generació de líders en ciència i innovació a Europa, amb investigació i docència col·laborativa, internacionalment excel·lent, i treballant de la mà amb governs locals, empreses i organitzacions.

11.02.2020

EUTOPIA, una comunitat de sis campus europeus que s'esforcen per abordar els desafiaments mundials i regionals i desenvolupar una nova forma d'educació superior oberta, inclusiva i innovadora, invertirà 10,2 milions d'euros per capacitar investigadors joves en camps com el big data, la salut, el benestar i la sostenibilitat.

El Programa Marc de Recerca i Innovació Horizon 2020 de la Comissió Europea ha atorgat a el Programa de Beques Postdoctorals de Ciència i Innovació Eutopia (Eutopia-SIF) 5,6 milions d'euros. A aquesta quantitat se li sumaran 4,6 milions d'euros més provinents dels membres de l'aliança.

D'aquesta manera, Eutopia-SIF formarà 76 investigadors postdoctorals durant cinc anys amb l'objectiu de crear la futura generació de líders en ciència i innovació a Europa, amb investigació i docència col·laborativa, internacionalment excel·lent, i treballant de la mà amb governs locals, empreses i organitzacions.

El programa preveu que els investigadors treballin en àrees d'investigació que serveixin per abordar els desafiaments de el món real, com els materials sostenibles, l'aigua i el medi ambient, el càncer i la salut reproductiva, l'impacte del big data i la intel·ligència artificial, o els problemes ètics i la desigualtat.

Eutopia-SIF desenvoluparà nous projectes amb col·laboradors de tota l'aliança: Vrije Universiteit Brussel, CI Cergy Paris Université, Universitat de Gothenburg, University de Ljubljana, Universitat de Warwick i Universitat Pompeu Fabra. La primera convocatòria de sol·licituds es publicarà durant la tardor de 2020.

Arnaud Lefranc, vicepresident de desenvolupament científic internacional de CY Cergy Paris Université, universitat coordinadora d'el programa, afirma que servirà per "crear oportunitats excel·lents per a joves investigadors amb talent per explorar nous horitzons d'investigació, dins d'un programa integrat, reunint a les comunitats científiques de l'aliança Eutopia ".

L'aliança EUTOPIA uneix més de 165.000 estudiants i 30.000 membres de personal de sis països, amb 90.000 alumnes internacionals associats a través de les universitats sòcies. Juntes, les universitats d’EUTOPIA, tenen centres de recerca en 760 àrees de coneixement diferents.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació