Vés enrere Un acord de la UPF amb la Universitat Claude Bernard de Lió promou la mobilitat de membres entre ambdues universitats

Mitjançant l’acord s’afavoreix l’intercanvi dels membres d’ambdós centres del grau en Enginyeria Biomèdica i de la Politècnica de Lió (França), així com també mobilitat del personal d’administració i serveis, per estades dins el programa Erasmus+.

12.11.2019

La Universitat Pompeu Fabra ha signat un acord de mobilitat amb la Universitat Claude Bernard de Lió (França) per un període de dos anys (2019-2021), mitjançant el qual s’afavoreix l’intercanvi de membres d’ambdós centres del grau en Enginyeria Biomèdica de la UPF i de la Politècnica de Lió (França), així com també la mobilitat del personal d’administració i serveis, en el marc del programa d’estades Erasmus+. De cada centre, els estudiants que ho desitgin podran fer fins a dues estades de 6 mesos,  i el personal docent i investigador, així com el personal d’administració i serveis, una estada de cinc dies.

“Estratègicament és molt rellevant per a la nostra universitat, ja que promou la mobilitat i l’intercanvi d’experiències i  coneixements entre els nostres estudiants, docents i personal d’administració i serveis”, ha manifestat Enric Peig, director de l’Escola d’Enginyeria de la UPF.

La Politècnica de Lió, adscrita a la Universitat Claude Bernard, és una escola d’enginyeria relativament jove (existeix des del 1992) que està integrada per quinze facultats i que figura entre les millors escoles d’enginyeria franceses en termes d’excel·lència acadèmica, tant en enginyeria biomèdica com en el conjunt de les seves disciplines/facultats. En concordància amb el Pla d’Estudis de l’Escola d’Enginyeria de la UPF, la Politècnica de Lió inclou en el seu programa d’estudis en enginyeria biomèdica les disciplines de física i imatge mèdiques, així com l’ensenyament orientat a la transferència de coneixement a empreses.

La Universitat Pompeu Fabra va ser creada l’any 1990 per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’establir una universitat pública orientada a l’excel·lència acadèmica i de contribuir al desenvolupament del país. La UPF se situa entre les 150 primeres del món en el rànquing d’Enginyeria i Tecnologia de Times Higher Education i els estudis de grau en Enginyeria Biomèdica tenen una nota de tall de les més altes (12,085). La Universitat entén la mobilitat internacional com a una eina per a l’adquisició de nous coneixements i experiències, així com de creixement personal.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació