La Càtedra UPF-Oesía de Logística i Data Analytics, neix en virtut d'un conveni de col·laboració empresarial signat entre la Universitat Pompeu Fabra (UPF), reconeguda com una de les millors universitats internacionals joves, i el Grup Oesía, multinacional referent en els àmbits de les tecnologies de la informació i de l'enginyeria, amb presència a Espanya, Colòmbia, Brasil i Perú.

Firma convenio UPF - OESÍA

La Càtedra UPF-Oesía és un centre de recerca, especialitzat en els camps del Big Data i Business Analytics, àrees clau de la companyia, aplicades al sector de la Logística. Hi treballa un prestigiós equip multidisciplinari de matemàtics, analistes, economistes i enginyers per al desenvolupament de projectes avançats destinats a importants clients.

Amb aquesta iniciativa ambdues organitzacions impulsen el seu objectiu comú d'aproximar els mons de l'empresa i la investigació, amb la finalitat de desenvolupar productes i serveis que s'anticipin a les necessitats del mercat i ajudin a la millora de la presa de decisions estratègiques que afecten la cadena de subministrament.

L'equip involucrat a la Cátedra està format per membres de la comunitat investigadora i docent i per professionals vinculats amb el Grupo Oesía.