Vés enrere L’alumni de Biologia Humana Helena Xicoy obté un dels premis WONNOW a les millors estudiants de graus universitaris tècnics a Espanya

Amb aquests Premis, CaixaBank i Microsoft reconeixen l'excel·lència femenina en graus universitaris tècnics. Helena Xicoy va estudiar el grau en Biologia Humana a la UPF, grau en Enginyeria Informàtica a la Universitat Oberta de Catalunya i màster en Mecanismes moleculars de les malalties a la Universitat Radboud de Nijmegen, on també té un doctorat en biomedicina.
14.12.2020

L’alumni del grau en Biologia Humana Helena Xicoy ha estat guardonada amb un dels premis WONNOW, lliurats per CaixaBank i Microsoft a les millors estudiants de graus universitaris tècnics d'Espanya. Aquests guardons inclouen un premi en metàl·lic de 10.000 euros a l'alumna amb millor expedient acadèmic i 10 beques remunerades per treballar a CaixaBank, així com l'accés a un programa de mentoring de Microsoft.

L'alumni de Biologia Humana Helena Xicoy.Amb aquests Premis, CaixaBank i Microsoft reconeixen l'excel·lència femenina en graus universitaris tècnics. D'aquesta manera, volen animar a altres joves a cursar estudis STEM, fomentant la diversitat en un sector amb enormes oportunitats laborals i on hi ha escassa presència femenina.

Helena Xicoy va estudiar el grau de Biologia Humana a la UPF i després va cursar el màster “Molecular Mechanisms of Disease” a la Universitat Radboud de Nijmegen (Països Baixos), durant el qual va fer una estada a un laboratori de Harvard Medical School (Boston, Estats Units). Quan va acabar el màster va començar un doctorat a la mateixa universitat treballant en el paper que tenen els lípids en la malaltia de Pàrkinson. Es va doctorar el passat mes de maig i ha estat treballant d’investigadora al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) des d’aleshores. Sobre el seu segon grau explica que “ja durant la carrera vaig cursar una assignatura que es deia Bioinformàtica i em va agradar molt. Com que m’agrada aprendre i volia entendre-ho tot des de la base, vaig decidir començar el grau d’enginyeria informàtica per la UOC, i ho he anat fent en paral·lel a la meva carrera com a investigadora”.

“Per mi, haver rebut el premi WONNOW de CaixaBank i Microsoft Espanya significa un reconeixement a la meva trajectòria acadèmica”, afirma. “A més a més, és per mi també un privilegi poder treballar en una iniciativa que té com a objectiu fomentar la presència femenina en nínxols laborals i professionals on és escassa i així afavorir que en el futur les noves generacions puguin tenir referents tan femenins com masculins”, afegeix.

Les 11 millors universitàries STEM d'Espanya

En aquesta tercera edició han participat un total de 348 alumnes de 61 universitats de tota Espanya, estudiants dels últims cursos de graus universitaris STEM -Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques-. Per triar les guanyadores s'ha valorat el seu expedient acadèmic, el seu currículum i els seus mèrits personals.

Amb aquests Premis es vol animar a altres joves a cursar estudis STEM, fomentant la diversitat en un sector amb enormes oportunitats laborals i on hi ha escassa presència femenina.

Les guanyadores d'aquesta edició han estat: María Dolores Ardura, (Universitat CEU Sant Pau), ha aconseguit el premi al millor expedient acadèmic, dotat amb 10.000 euros; Lorena Pérez i Umaima Bousdar, Universitat de Màlaga; Alba Vicente, Universitat Politècnica de València; María de Isidro, Universitat Complutense de Madrid; Sandra Sánchez, Universitat Politècnica de Madrid; Nora Carreira, Universitat del País Basc; Nuria Mateos, Universitat de Salamanca; Amaia Goñi, Universitat de Deusto i Elena Alcover, Universitat de la Llacuna.

Segons dades recents de LinkedIn, en els pròxims cinc anys es podrien crear a Espanya més de dos milions d'ocupacions relacionades amb la tecnologia. Actualment, el percentatge de graduats en STEM a Espanya se situa en la posició número 12 en el rànquing de la Unió Europea, amb una diferència entre sexes de 17 punts.

Més informació a la web de CaixaBank.

Per a més informació

Notícia publicada per: