Vés enrere Estudiants de Medicina i Infermeria donen suport davant la situació de crisi sanitària

En la situació de crisi sanitària, estudiants del grau en Medicina UPF-UAB i dels graus en Infermeria dels centres adscrits a la UPF —l’ESIMar i el Tecnocampus—, donen suport a activitats per fer front a la pandèmia.

03.04.2020

En la situació de crisi sanitària que estem vivint, estudiants del grau en Medicina UAB-UPF i dels graus en Infermeria dels centres adscrits a la UPF —l’ESIMar i el Tecnocampus—  donen suport a activitats assistencials o d’infraestructures per fer front a la pandèmia.

Més de 2.000 estudiants de Medicina, organitzats a través del Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT) i del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB), han elaborat una borsa de voluntaris i s’han posat a disposició de les administracions.

Al grau en Medicina UPF-UAB, aproximadament uns 40 estudiants realitzen diverses tasques de suport. D’entre ells, alguns de sisè ajuden amb tasques assistencials de seguiment als centres sanitaris. També ho fan diversos alumnes que tenien formació prèvia en infermeria. Els estudiants d’altres cursos treballen en tasques administratives, principalment com a operadors als telèfons d’assistència i proporcionant informació als familiars. D’altra banda, estudiants de primer curs també posen el seu gra de sorra oferint un servei de cangur per a la cura de fills del personal sanitari.  A més, cal esmentar que alguns estudiants del grau en Biologia Humana també s’han sumat i contribueixen realitzant tasques d’atenció telefònica.

"La seva implicació en el suport a tasques d'ajuda per aconseguir superar la crisi sanitària del Coronavirus va molt més enllà del seu sentit de la responsabilitat individual. És sentiment de ciutadania i vocació de servei i ajuda als altres" ha dit el degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, Quim Gea.

"Realment és en aquestes situacions de crisi on la gent demostra la fusta de què estan fets. Estem molt agraïts, alhora que emocionats, per la resposta dels nostres estudiants de tots els graus. La seva implicació en el suport a tasques d'ajuda per aconseguir superar la crisi sanitària del coronavirus va molt més enllà del seu sentit de la responsabilitat individual. És sentiment de ciutadania i vocació de servei i ajuda als altres", ha dit el degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, Quim Gea.

El rector i el Consell de Direcció de la UPF volen agraïr la col·laboració i el suport dels estudiants de la Universitat a tots els professionals que estan fent front en aquesta crisi tan dura. En moments complicats com els que estem vivint és quan es posa en relleu la importància de revertir en la societat el coneixement que es genera i es transmet a les universitats.

Els alumnes de l’ESIMar i del Tecnocampus s’estan bolcant en el suport als centres sanitaris

A l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (ESIMar) s'han posat a la disposició del Parc de Salut Mar (PSMar) i del Departament de Salut un llistat de 100 estudiants de quart curs i uns 80 de la resta de cursos que s'han ofert com a voluntaris no professionals. Al PSMar han contractat estudiants com a auxiliars d'Infermeria, han estat formats en mesures de seguretat i tenen infermeres de referència que els supervisen i els tutelen.

María Dolores Bardallo, directora d'ESIMar, destaca la “responsabilitat i el compromís professional mostrat per l'alumnat en una situació tan crítica”. Afegeix que “el nostre posicionament, en sintonia amb la resta d'universitats, és que la contractació d'estudiants ha de ser l'últim recurs possible. L'alumnat treballarà en aquelles unitats en què existeixi un risc baix de contagi i salvaguardant el seu nivell de competències. Desgraciadament, la realitat assistencial sobrepassa en molts moments les condicions de seguretat i han de fer front a tasques que, en altres circumstàncies, no abordarien”. Conclou que “en definitiva, vetllem per la seguretat del nostre alumnat i dels pacients, com estem segures que ho fan totes i cadascuna de les persones que estan en l'assistència directa”.

El Tecnocampus, a través de l’Escola Superior de Ciències de la Salut, també s’està bolcant aquestes setmanes en el suport als centres sanitaris del territori. Dels 64 docents de l’escola, 53 (el 82,8% del total) estan en aquests moments en l’àmbit assistencial i, per tant, participen de manera activa en el combat contra aquesta emergència. A més, dels 288 alumnes matriculats en el grau en Infermeria, més de la meitat (141) treballen en tasques assistencials. Cal destacar que entre els alumnes de quart curs, aquest percentatge s’eleva fins al 64,3% (70 alumnes).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació