Vés enrere La comunicació de l'emergència climàtica obrirà la novena edició del Campus Gutenberg-CosmoCaixa

Experts en comunicació i cultura científica es reuniran el 16 i 17 de setembre al CosmoCaixa Barcelona. La programació, integrada per més de 50 activitats, inclourà tallers, espais de treball, debats, taules rodones, micro xerrades i espectacles.

12.09.2019

El programa preliminar i el formulari d’inscripció per al Campus Gutenberg-Cosmocaixa 2019 de la Comunicació i la Cultura Científiques ja estan disponibles. Aquest any celebrem la novena edició amb una programació creativa i innovadora, integrada per més de 50 activitats. Comptem amb la participació de professionals capdavanters que compartiran amb nosaltres els seus coneixements i experiències en tallers, espais de treball, debats, taules rodones, micro xerrades, espectacles, etc.

Entre altres temes, s’obrirà el Campus amb un exercici de “Comunicació en Acció” sobre emergència climàtica, en el qual els joves de Fridays for Future interpel·laran a representants del món empresarial, ajudats per professionals de la comunicació científica. Es tractaran també altres temes com big-data i comunicació científica, comunicació empresarial de la recerca i la innovació o la diversitat afectiu-sexual en ciència. Entre la programació dels tallers, s’inclou un de disseny en comunicació de la ciència, un altre sobre tècniques de guerrilla per a divulgació d’urgència, etc. Un espai experimental, denominat “Babel de la Comunicació Científica” posarà a prova la nostra capacitat per a fer-nos entendre en 5 idiomes sense necessitat de traducció (gallec, italià, català, anglès i espanyol).

El campus tindrà lloc els dies 16 i 17 de setembre a Barcelona al CosmoCaixa. Us animem a apuntar-vos, la inscripció és gratuïta! Podeu fer-ho a través d’aquest formulari.

El Campus Gutenberg-Cosmocaixa és una iniciativa dedicada a la comunicació i la cultura científiques, impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management) i la Fundació Bancària “la Caixa”, en col·laboració amb el Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), l’Associación Española de Comunicación Científica (AECC) i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Aquestes jornades s’han convertit en un espai de debat, de reflexió crítica, de co-creació i d’intercanvi d’idees, que ofereix als participants una ocasió excel·lent per a aprendre i explicar. És el lloc per a compartir iniciatives, experiències, dubtes i propostes al voltant de la divulgació científica. El nostre objectiu es basa a impulsar els diversos canals i formats que s’utilitzen en periodisme, comunicació i divulgació de la ciència, així com reflexionar sobre els canvis que s’estan produint i les noves estratègies a seguir.