Vés enrere Joves i brillants ments científiques es reuneixen a Barcelona

Joves i brillants ments científiques es reuneixen a Barcelona

Del 7 al 23 d'agost, 79 estudiants de secundària de tot el món es reuneixen a Barcelona per a participar en experiments científics reals amb investigadors destacats a la School for Molecular and Theoretical Biology (SMTB) amb el suport de la Fundació Zimin.

13.08.2019

Vénen de Rússia, Ucraïna, Bielorússia, Sèrbia, Alemanya, l'Índia, els Estats Units, Regne Unit, Espanya, Filipines i Geòrgia. Alguns han guanyat medalles a les Olimpíades Internacionals en el seus camps i assisteixen a algunes de les millors escoles del món. Altres provenen de remots pobles siberians al nord del cercle polar àrtic. No tenen gairebé res en comú, però les 49 noies i 30 nois que formen la SMTB de 2019 comparteixen una cosa: un gran interès per la ciència.

En els laboratoris del campus del Mar de la UPF i del Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona, els estudiants se centren en la recerca en ciències de la vida. L’ampli ventall de línies d’investigació a la SMTB inclou tant treball teòric com experimental. Els estudiants poden escollir projectes de recerca que se centrin en temes de recerca mèdica o pràctica, com la genòmica del càncer o l’enginyeria bioquímica de nous sistemes biològics. L’escola també té laboratoris amb un enfocament en el pensament quantitatiu i l’anàlisi computacional, àrees que ràpidament estan esdevenint més rellevants per a moltes àrees de la biologia, com la bioinformàtica i el disseny de fàrmacs.

Per a fer-ho possible, la SMTB s'ha beneficiat des del seu inici fa vuit anys, del suport de la Fundació Zimin. Aquesta organització filantròpica va ser fundada pel científic Dr. Dmitry Zimin i el seu fill Boris, amb l'objectiu de donar suport a l'educació i la ciència a nivell mundial.

Boris Zimin està motivat per la creença que els adolescents estan llestos per a contribuir i participar en desenvolupaments científics reals: “la Fundació Zimin s'enorgulleix de brindar a nenes i nens amb talent de diversos orígens l'oportunitat d'obtenir una experiència pràctica real al laboratori amb destacats científics. A la Fundació Zimin, creiem que, en fomentar l'interès en la recerca científica, permetem als joves estudiants prometedors seguir carreres en aquest camp, i així empoderar els científics del demà".

La Fundació es guia per la convicció que cap barrera ha d'impedir que les ments més brillants assoleixin el seu màxim potencial i, per tant, finança les despeses de tots els estudiants, assegurances de viatge i els materials necessaris per al treball de laboratori. Per a aquells estudiants que necessiten més ajuda financera, el cost del viatge a Barcelona també està cobert.

En paraules de Fyodor Kondrashov, director científic de l’escola: “l’accés desigual a l’educació és una de les causes més importants de la desigualtat global. Ha estat un privilegi treballar amb la Fundació Zimin per a crear una escola amb un enfocament d’aprenentatge autèntic en les ciències de la vida que també inclou estudiants d’entorns desfavorits”.

A més, a través del programa de recerca d'estiu SMTB per a alumni de la Fundació Zimin, els antics alumnes tenen l'oportunitat de realitzar recerques més avançades amb científics líders en laboratoris de renom mundial com Harvard Medical School (Boston), la Universitat de Cambridge (Regne Unit) i la Universitat George Washington (D.C.), durant un màxim de 3 mesos. Aquesta escola d'estiu bé podria ser el començament d'una carrera per a tota la vida en la recerca científica per a aquestes ments brillants i curioses.

Sobre la SMTB

Des del 2012, la School of Molecular and Theoretical Biology, amb el suport de la Fundació Zimin, ha reunit 80 estudiants de tot el món per a participar en recerques reals al costat de científics destacats durant tres setmanes en els laboratoris de la Universitat Pompeu Fabra i el Centre de Regulació Genòmica a Barcelona. Més informació a molbioschool.org.

Sobre la Fundació Zimin

La Fundació Zimin és una organització filantròpica fundada pel reconegut científic Dr. Dmitry Zimin i el seu fill Boris, amb l'objectiu de donar suport a l'educació i la ciència. Sobre la base del seu antic llegat a Rússia, la Fundació ara opera a nivell mundial. La Fundació Zimin fomenta l'educació científica, ajuda a joves talents i dóna suport a projectes amb alt potencial d'impacte en el món real. Més informació a ziminfoundation.org.