Vés enrere Salut Pública de la UPF puja fins a la 21a. posició mundial dins el rànquing de Xangai

L’edició 2019 del rànquing per disciplines de l’Academic Ranking of World Universities (ARWU), manté economia, biotecnologia i ciències biològiques dins de les cent primeres posicions de la classificació.
05.07.2019

La disciplina de salut pública de la UPF ha pujat set posicions respecte a l’any passat i se situa en el 21è. lloc en l’edició 2019 del Global Ranking of Academic Subjects, un dels llistats de l’Academic Ranking of World Universities (ARWU), conegut popularment com a rànquing de Xangai.

Aquesta classificació, que elabora la Universitat Jiao Tong de la ciutat xinesa, ordena les universitats segons la seva qualitat en diverses disciplines acadèmiques, i té en compte aspectes de recerca, de docència i de reconeixement obtingut per professorat i antics alumnes.

En l'edició 2019 la UPF manté en el rànquing un total de setze disciplines acadèmiques, repartides entre quatre àmbits del coneixement

En l’edició d’enguany, la Universitat Pompeu Fabra situa un total de setze disciplines acadèmiques (igual que l’any passat), repartides entre els quatre àmbits de coneixement en què s’estructura la classificació: ciències socials (7 disciplines), ciències mèdiques (4), enginyeria (3) i ciències de la vida (2), en el que es una bona mostra de la pluridisciplinarietat acadèmica i transversalitat de la UPF.

A banda de salut pública, la Universitat destaca en economia i biotecnologia (ambdues en la franja 51-75), en ciències biològiques (76-100), en estadística, comunicació, tecnologia mèdica i ciències polítiques (totes quatre en la franja 101-150). En totes aquestes disciplines la UPF ocupa la primera posició dins de l’estat espanyol, excepte en ciències polítiques (que l’any passat estava dins el top 100), i tecnologia mèdica, en què se situa en segon lloc en ambdós casos.

Les altres disciplines en què apareix la UPF són psicologia, ciències del medi ambient i enginyeria, i farmàcia i ciències farmacèutiques (totes elles a la franja 151-200); medicina clínica, ciències biològiques i humanes, i ciències de la computació i enginyeria (franja 201-300); i finalment, Administració i Direcció d’Empreses i Management (301-400).

Les millors universitats que imparteixen 54 disciplines

El rànquing de Xangai inclou un total de 54 disciplines acadèmiques, de les quals llista, en funció de la disciplina, entre les 200 i les 500 millors institucions del món que les imparteixen, i hi apareixen un total de 1200 universitats.

L’ARWU, que es va publicar per primer cop el juny de 2003, considera sis indicadors objectius per classificar les universitats: quantitat d'investigadors amb alt índex de citació en diversos camps (HiCi); nombre d'articles publicats a les revistes Nature i Science; nombre d’articles indexats a Science Citation Index - Expanded (SCIE) i Social Science Citation Index (SSCI); rendiment acadèmic per càpita de la institució; nombre d'antics alumnes amb premis Nobel i medalles Fields (Alumni), i nombre de professors guanyadors de premis Nobel i medalles Field (Award),