Vés enrere La promoció 2013-2019 del grau en Medicina UPF-UAB celebra el Jurament Hipocràtic

Cinquanta estudiants de la sisena promoció del grau en Medicina de la UPF i la UAB van celebrar dissabte el Jurament Hipocràtic als jardins de l'Hospital del Mar.
12.06.2019

Dissabte passat, 8 de juny, va tenir lloc als jardins de l'Hospital del Mar l'acte de Jurament Hipocràtic de la sisena promoció del grau en Medicina, una titulació conjunta entre la UPF i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Lucas Ilzarbe, professor del DCEXS, i Mar Iglesias, professora de la UAB, van presentar i conduir l'acte, al qual van assistir-hi 50 estudiants de la promoció 2013-2019. Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida (FCSV) de la UPF, va presidir l’acte. En primer lloc va donar la benvinguda als assistents i va anunciar el nomenament del padrí nomenat pels estudiants, Francisco Álvarez Lerma, professor de Patologia Medicoquirúrgica IV (Infeccioses) de la Facultat de Medicina de la UAB.

A continuació, els membres de la taula Ramón Carreras, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Facultat de Medicina de la UAB; José Antonio Pereira, vicedegà i coordinador del Grau en Medicina de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF; Joan Ramón Masclans, en representació de la gerència de l’Hospital del Mar (PSM); Vicenç Fonollosa, degà de la Facultat de Medicina de la UAB,  van fer els seus parlaments

Tot seguit van intervenir Iago Arribas, delegat de Medicina i Laia Reixach en representació dels graduats i es va procedir al lliurament per part dels estudiants d'una placa al padrí i orles als degans de la UAB i de la UPF.

A mesura que Lucas Ilzarbe i Mar Iglesias va anar cridant els estudiants de sisè curs, Francisco Álvarez Lerma els va anar imposant les beques (bandes) i els va entregar els diplomes. Seguidament, cada graduat va rebre del seu padrí (escollit personalment) el Jurament Hipocràtic i dels degans el llibre Un estilo de vida y otros discursos, de sir W. Osler.

Al tram final de l’acte, el Dr. Francisco Álvarez va ser l’encarregat de fer la lectura del Jurament Hipocràtic, acompanyat pels nous metges.

Joaquim Gea va fer el parlament de cloenda i, finalment, el Cor de la UPF va interpretar Cant Signum i Gaudeamus igitur per tancar l’acte. L’esdeveniment va finalitzar amb un aperitiu per a tots els assistents.

La titulació de Medicina (UPF-UAB) suposa la primera experiència de grau compartit a Espanya. Aquests estudis s’ofereixen des de l’any 2008 i el seu ensenyament s’ubica a l'entorn biosanitari del Parc de Salut Mar, un espai únic que aglutina equipaments de referència com l'Hospital del Mar, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF o la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Facultat de Medicina de la UAB.

Jurament Hipocràtic de Medicina 2018-2019

Notícia publicada per: