Vés enrere Els estudiants de Medicina obtenen els millors resultats de l’Estat a les proves del MIR

Segons dades del Ministeri de Sanitat, gairebé el 59% dels estudiants del grau en Medicina es troben al grup de millors notes del MIR. Això els ha permès accedir amb més facilitat a l’especialitat mèdica i al destí que prefereixen.

02.01.2023

Les últimes dades oficials publicades de la convocatòria del MIR 2021 mostren que la UPF és la primera universitat d’Espanya en referència a les notes obtingudes a la prova.

El 58,6% dels graduats en Medicina que han fet el MIR 2021 s'ha situat en el primer quartil, l’anomenat "grup fort" de les millors notes en les classificacions, mentre que un 27,1% s’ha ubicat al grup mig i només un 14,3% es troba al "grup feble" (aquells que tenen un percentil igual o inferior a 27).

L’evolució dels estudiants que es presenten al MIR l’any de la seva graduació ha estat favorable en els últims anys. D’aquests, el percentatge que s’ha situat al primer quartil sempre ha estat per sobre del 50%. Aquests bons resultats són clau perquè puguin accedir amb més facilitat a l’especialitat mèdica i al destí que prefereixen.

Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF,  destaca: “el que més ens satisfà d’aquests bons resultats és sobretot que són excel·lents per a la majoria d’estudiants de Medicina de la Universitat i que es mantinguin en el temps. Això ens anima seguir treballant en un programa d’estudis de qualitat, encaminats principalment a formar bons professionals, amb vessants tant assistencial com investigadora i docent,  més enllà de contribuir a l’assoliment de bones qualificacions a l’examen del MIR, cosa que també és un motiu de satisfacció per a nosaltres”.

Més enllà del reconeixement per als estudis de Medicina de la UPF que suposen aquests bons resultats al MIR, Gea afegeix: “tenim la voluntat de seguir introduint de manera continuada elements de millora progressiva dels estudis de medicina, que contribueixin a la formació integral dels metges i metgesses que necessita el país”. En aquest sentit, ha explicat que s’està treballant en la millora de la formació humanística dels professionals, així com amb la relacionada amb l’atenció primària.

03. Salut i benestar
04. Educació de qualitat