El Barcelona Program for Interdisciplinary Studies (BaPIS) esdevé la pedra angular de l'estratègia de la UPF per a la internacionalització i la innovació:

• Aglutina estudiants de diferents procedències, de la UPF i altres països, i ofereix un espai de convergència entre docents i estudiants per establir un diàleg fructífer i un aprenentatge comú.

• Superant les barreres entre diferents àrees de coneixement, promou un enfocament interdisciplinari i l'intercanvi eficaç d'idees i iniciatives. Amb una aproximació pràctica i la combinació de disciplines com STEM, Comunicació, Humanitats i Ciències Socials, BaPIS proporciona un entorn únic per desenvolupar una eina crucial per enfrontar-se als desafiaments actuals: la CREATIVITAT.

BaPIS és l’evolució d'un programa anterior, el programa d'Estudis Hispànics i Europeus (PEHE). Després de dues dècades d'èxit i expansió, el PEHE s'ha convertit en un projecte radicalment diferent, que manté però el seu objectiu de promoure la comprensió intercultural en el nostre món cada vegada més interconnectat. Amb la seva nova orientació, el BaPIS, es dirigeix a estudiants locals i internacionals, oferint-los una sèrie d'assignatures per explorar des d'una perspectiva comuna i en un entorn intel·lectual excepcional.