03.04.2012

Quatre professors de la UPF continuen entre els deu científics espanyols més citats en ciències socials

pensil102011L'Institut Lauder de Gestió i Estudis Internacionals de la Universitat de Pennsilvània (EUA) acaba de publicar la segona edició de la classificació biennal dels científics espanyols més citats en ciències socials. Es tracta d'un rànquing que mesura l'impacte mundial de la productivitat investigadora en l'àmbit de les ciències socials a nivell internacional.

Concretament, els deu científics espanyols més citats han estat sis economistes i quatre sociòlegs. Igual com en la primera edició del rànquing (2009), quatre professors de la UPF es troben entre els deu investigadors més influents de la ciència social espanyola a nivell internacional durant el 2011, i continuen en les mateixes posicions.

Entre els economistes hi ha tres professors del Departament d'Economia i Empresa de la UPF. Concretament,  Andreu Mas-Colell, expert en microeconomia i la teoria de l'equilibri general,  ocupa el tercer lloc; seguit de Jordi Galí, expert en macroecoeconomia i econometria en l'actual crisis econòmica i financera global, en la quarta posició, i  Xavier Sala i Martín, igualment expert en l'anàlisi de la crisi global, que ocupa el setè lloc.

Entre els sociòlegs, figura el professor Vicenç Navarro, del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, expert en l'estudi de l'estat del benestar com el cinquè investigador espanyol més citat en l'àmbit de les ciències socials al món.

El científic que encapçala la classificació és el sociòleg Manuel Castells, de les universitats Oberta de Catalunya i Southern California (EUA), i en la segona posició trobem el sociòleg i politòleg Juan J. Linz, investigador de la Universitat de Yale (EUA).

El rànquing dels investigadors més influents en ciències socials s'ha realitzat atenent les vegades que els seus treballs han estat citats en articles, llibres i documents de treball publicats en aquest àmbit, en revistes i publicacions indexades per l'Institute for Scientific Information's Social Sciences, Science, and Humanities Citation Indexes, unes bases de dades que contenen les publicacions acadèmiques i les revistes científiques més prestigioses del món en els seus respectius àmbits del coneixement.

taula

Altres e-notícies relacionades:

Quatre professors de la UPF estan entre els deu investigadors espanyols més influents en ciències socials