16.09.2014

El DTIC acaba de celebrar la setena escola d'estiu Barcelona, Cognició, Cervell i Tecnologia

bcbtDe l'1 al 12 de setembre s'ha celebrat al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra  la setena edició de l'escola d'estiu Barcelona Cognició, Cervell i Tecnologia. Aquesta iniciativa docent forma part d'una sèrie d'activitats que estan organitzades per la Xarxa Ciència Convergent en Biomimètica i Neurologia i es situa en la frontera entre la biologia i les tecnologies emergents i de futur,  establint lligams entre les ciències cognitives i les tecnologies d'avantguarda.

L'escola ha estat coordinada per Paul Verschure, investigador ICREA i director d'SPECS al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) a la UPF, i ha aplegat prop de seixanta participants entre científics i docents d'alt nivell,  provinents d'Alemanya, Àustria, Espanya, EUA, França, Grècia, Índia, Itàlia, Jamaica i Romania.  Ha estat adreçada a investigadors i estudiants que, en un ambient distès i participatiu,  han participat en projectes corresponents als àmbits de la convergència de la biologia amb les noves tecnologies, les ciències del cervell inspirades en les TIC o en els sistemes cognitius aplicats a la robòtica, tot en un programa articulat al voltant de dues sessions plenàries cada matí i activitats tutorials al voltant de tallers participatius que han fomentat el debat i l'intercanvi entre els assistents i els científics d'alt nivell.

bcbtclaseEn aquesta edició s'ha comptat amb una excel·lent gamma de ponents destacats. Al llarg de la primera setmana es va tractar el tema Evo-Devo, abordant els aspectes evolutius i de desenvolupament del sistema nerviós i el comportament amb els experts mundials en neuroanatomia comparativa, el desenvolupament del cervell i comportament.

Van intervenir els professors Jon Kaas, Leah Krubtitzer, Zoltán Molnár, Henry Kennedy , Gary Marcus, Randall D. Beer.

La segona setmana va incloure presentacions destinades a la investigació de la memòria i la presa de decisions en què van intervenir els experts Stefano Ferraina, David Redish i John Lisman.

Finalment la Xarxa de Ciència Convergent de Biomimètica i Neurologia es va reservar una sessió per mostrar el full de ruta que des d'una visió general del camp va passar a mostrar els reptes de futur i les oportunitats de desenvolupament que s'obren en l'àmbit europeu de recerca i innovació en l'àmbit de les neurociències i la robòtica.

El darrer dia, una cerimònia final va presentar els projectes fets pels estudiants per a l'escola BCBT 2014 amb i el lliurament de distincions als millors treballs.

Més informació:

Les conferències i entrevistes de l'escola estan disponibles en línia a la web: http://csnetwork.eu/