09.09.2015

La Laura i en Joan investiguen els secrets que amaguen les paraules

laurajoanA partir d'aquest mes de setembre, la col·lecció de contes juvenils de divulgació científica La Laura i en Joan que està impulsada per la Secretaria d'Universitats i Recerca  de la Generalitat de Catalunya des del 2006, els publicarà en el diari Ara cada dissabte, en edició bilingüe català-anglès,  en el seu suplement " Criatures".

El número disset de la col·lecció: La Laura i en Joan amb els secrets que amaguen les paraules és una proposta de lingüística aplicada en què hi va participar Núria Bel, coordinadora del projecte europeu CLARIN a l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge.

La Laura i en Joan són dos infants amb poders màgics que de tant en tant participen en activitats de recerca.

Els contes de la Laura i en Joan, donen a conèixer la recerca que es pot dur a terme des de les diverses disciplines científiques i, alhora, esdevenen un incentiu per consolidar noves vocacions científiques entre els nens i les nenes, ja de ben petits, que és precisament el moment en què senten curiositat per tot allò que els envolta.

Els contes inclouen continguts científics explicats amb rigor sobre diferents disciplines, amb atractives il·lustracions i passatemps que, en conjunt, transmeten la recerca com a valor. A més, cada conte disposa d'una guia didàctica en la qual es fa una presentació de cada disciplina científica i se suggereixen senzilles activitats complementàries i altres idees per si es volen ampliar els coneixements sobre el tema en qüestió.