08.09.2014

La UPF ofereix un nou MOOC orientat al processament d'àudio, en col·laboració amb la Universitat de Stanford

En el marc de les iniciatives de cursos MOOC que està duent a terme la UPF, comença, a partir de l'1 d'octubre, el curs "Audio Signal Processing for Music Applications" ofert per Xavier Serra, professor titular del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), en col·laboració amb la Universitat d'Stanford i amb la participació de Julius Smith, professor d'aquesta  institució nord-americana.

El curs, ofert a través de Coursera (és el primer que la UPF ofereix en aquesta prestigiosa plataforma, fruit de la col·laboració amb la Universitat de Stanford) està orientat al processament d'àudio, pensat per a músics i enginyers, però obert a tothom. Les inscripcions ja es poden fer a l'adreça https://www.coursera.org/course/audio

El nou MOOC se centrarà en el processament de senyals d'àudio per a aplicacions musicals. Posarà èmfasi en les tècniques de processament espectral de rellevància per a la descripció i transformació dels sons; i en el desenvolupament del coneixement teòric i pràctic bàsic amb el qual analitzar, sintetitzar, transformar i descriure els senyals d'àudio en el context de les aplicacions de música.

El curs, que tindrà una durada de deu setmanes, està basat en continguts i software lliure, amb referències i materials que provenen de repositoris oberts i en línia, tot plegat distribuït a través de llicències obertes.

Cada setmana del curs s'estructura al voltant de sis tipus d'activitats:

- Teoria: classes en vídeo que cobreixen els conceptes bàsics de processament de senyals.
- Demos: vídeoconferències que presenten eines i exemples que complementen les classes de teoria.
- Programació: vídeoconferències que ofereixen els coneixements de programació necessaris per posar en pràctica les tècniques descrites durant la classe de teoria (tant les demostracions com els exercicis de programació es porten a terme utilitzant Python under Ubuntu).
- Qüestionari per revisar els conceptes tractats durant la setmana.
- Assignació: programar exercicis per practicar el que s'ha presentat en les conferències de programació. La majoria de les assignacions s'avaluen de manera automàtica.
- Temes avançats: material addicional, com ara vídeos o documents escrits, per ampliar els temes tractats durant la setmana.