03.11.2014

La UPF i l'Institut Català de les Dones faran activitats conjuntes en l'àmbit dels estudis de gènere

Montse Gatell i Jaume Casals durant la signatura del conveniLa presidenta de l'Institut Català de les Dones (ICD), Montserrat Gatell,  i el rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Jaume Casals, han signat aquest migdia un conveni marc de col·laboració per al desenvolupament d'activitats conjuntes en l'àmbit dels estudis de gènere.

L'objectiu de l'acord és promoure la introducció de la perspectiva de gènere en el coneixement, per tal que es tinguin en compte i es visibilitzin les aportacions de les dones en tots els àmbits.

El rector Jaume Casals s'ha mostrat satisfet amb aquest acord: "Fins ara no hi havia cap conveni signat amb l'Institut, i amb aquest primer pas, es tracta d'establir un marc general de col·laboració, que es concretarà en diferents accions que anirem desplegant properament".

Montse Gatell ha destacat que "la universitat és el lloc on es cou el coneixement que reportarà beneficis i progrés a la societat i, lògicament, ha d'incorporar la perspectiva de gènere i vetllar perquè no es perdi el talent femení en el procés de la seva elaboració i en la posterior repercussió".

A la signatura del conveni, que tindrà una vigència de dos anys (prorrogables), hi han estat presents, per part de la UPF, Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat  Social i Promoció, i Tània Verge, agent d'Igualtat; i per part de l'ICD, Ivet Castaño, coordinadora territorial.

Activitats amb la perspectiva de gènere com a eix

El conveni, que tindrà una comissió mixta paritària per al seu seguiment formada per la vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció de la UPF i la presidenta de la Junta de Govern de l'ICD, preveu que ambdues institucions portin a terme conjuntament accions de caràcter acadèmic, científic i professional, i que es materialitzin en activitats de docència, investigació, transferència de coneixement i difusió de matèries d'interès comú.

Una de les primeres activitats previstes és la convocatòria d'un premi a la recerca en gènere, a la qual podran participar els autors de treballs de fi de grau durant el curs 2014-2015 que centrin la seva investigació en aquest àmbit. El guardó, coordinat per UPF.Igualtat i amb el finançament de l'Institut Català de les Dones, té com a objectiu promoure la incorporació de la perspectiva de gènere en els estudis de grau.

La signatura d'aquest conveni s'emmarca en el pla estratègic de la UPF "UPF25 anys", que preveu l'articulació d'una estratègia de responsabilitat social de la Universitat, a l'entorn dels principis d'igualtat d'oportunitats, cooperació i sostenibilitat, recollits en el Pla d'Igualtat Isabel de Villena.