05.05.2015

Ciència i art es conjuguen al voltant de la vida de les abelles a les zones urbanes

Del 7 de maig al 7 de juny,  de 9.00 a 20.00 hores, l' Institut de Biologia Evolutiva, centre mixt UPF-CSIC, presenta al vestíbul del  Centre Mediterrani d'Investigacions Marines i Ambientals (CMIMA, Pg. Marítim de la Barceloneta, 37-49. Barcelona)) l'exposició " Bee Monitoring Devices and Other Curious Observations", a la vegada  científica i artística,  sobre la vida de les abelles. Luc Steels, professor ICREA de la Universitat Pompeu Fabra i director del  Language Evolution Lab, és el responsable de l'activitat.

abellesL'acte inaugural de l'exposició, que està pensada per a ser itinerant, tindrà lloc el  7 de maig a les 18.00 hores. Inclourà un discurs de benvinguda de la biòloga  Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Museu Blau).

L'exposició és el punt de sortida de la recerca i treball artístic de l'artista i apicultora AnneMarie Maes i el Brussels Urban Bee Lab i representa més de sis anys de rigorosa investigació,  duta a terme en els ruscos instal·lats en els jardins urbans dels terrats del centre de la ciutat de Brussel·les.

Ruscos monitoritzats han proporcionat valuoses dades per  streaming

La instal·lació dels  ruscos urbans va anar a càrrec del  Brussels Urban Bee Lab, centre  fundat per Maes. Dissenyats i equipats amb sofisticats equipaments, la instal·lació ha monitoritzat la vida de les abelles, ha mesurat i estudiat l'activitat de les seves colònies, processat les dades obtingudes i les ha difós per  streaming.

abella2Han estat  sis anys de recerca que ha resultat en una sèrie d'instal·lacions, tallers i treballs gràfics i sonors que conformen una exposició que ara arriba per primera vegada a Barcelona i que abans s'ha exhibit en nombroses galeries, festivals i espais públics d'Alemanya, Bèlgica, Turquia, Àustria i República Txeca. La instal·lació es presentarà a la IJCAI (International Joint Conference on Artificial Intelligence) que se celebrarà aquest any a Buenos Aires, Argentina.

" Bee Monitoring Devices and Other Curious Observations", significa un punt de trobada i una intensa interacció amb la comunitat científica i s'emmarca en el creixent problema de la supervivència d'aquest himenòpter que podria posar en risc la pol·linització de la major part d'espècies que l'ésser humà consumeix, a banda de les conseqüències mediambientals que suposaria la desaparició d'aquesta espècie.

L'exposició estarà oberta per a tothom. En el decurs de l'acte inaugural de l'exposició se servirà un refrigeri. Es prega confirmació d'assistència a  maria.ferrer@upf.edu