12.01.2015

Jordi Galí obre el cicle "Bojos per l'Economia!", adreçat a estudiants de batxillerat

Jordi Galí impartint la primera sessió del tallerJa ha començat la segona edició de " Bojos per l'Economia!", un taller organitzat pel Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI), destinat a estudiants de segon de batxillerat interessats en aquest àmbit, i que s'emmarca en el programa "Bojos per la ciència", de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Sota el títol "Les crisis econòmiques", Jordi Galí, catedràtic de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica del Departament d'Economia i Empresa de la UPF i director del CREI (centre adscrit a la Universitat) va ser l'encarregat d'impartir la primera de les vuit sessions programades, que va tenir lloc el dissabte 10 de gener al campus de la Ciutadella.

Trenta-tres estudiants d'entre 16 i 17 anys de diversos instituts de Catalunya amb ganes d'aprofundir en les tècniques i els conceptes utilitzats pels economistes per analitzar alguns dels fenòmens més importants en aquest àmbit han estat els seleccionats per participar en el taller, que està dirigit pel professor Jordi Galí.

Les vuit sessions proposades, que posaran èmfasi en els mètodes estadístics i matemàtics aplicats a l'economia, aniran a càrrec de professors i investigadors del CREI i del Departament d'Economia i Empresa de la UPF. Seran impartides indistintament en català, castellà i anglès, totes elles durant tres hores en diferents dissabtes al matí, a l'auditori Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

Des de les bombolles especulatives fins a la crisi del deute

Alguns dels estudiants participantsLa resta de sessions tractaran sobre "Bombolles especulatives" (Jaume Ventura, 17 de gener); "Experiments en economía" (Antoni Bosch-Domènech, 24 de gener); "Economics and the city" (Jan Eeckhout, 31 de gener); "Labor Markets and unemployment" (Régis Barnichon, 7 de febrer).

"Forecasting in economics" (Barbara Rossi, 14 de febrer); "La economía del cambio climático" (Humberto Llavador, 21 de febrer) i "Crisis de la deuda y financiera: el caso de Europa" (Fernando Broner, 28 de febrer), completen el programa del taller, que finalitzarà el 21 de març amb una conferència de clausura oberta als pares, en la qual es lliurarà un diploma als estudiants participants.

Estimular el talent científic juvenil

"Bojos per l'economia!" s'inscriu en el programa " Bojos per la ciència" de la Fundació Catalunya-La Pedrera, que té com a objectiu estimular el talent científic entre els joves estudiants de secundària de Catalunya. El programa, que aquest any compleix la seva tercera edició, es va inaugurar el 9 de gener amb un acte conjunt celebrat a Món Sant Benet (Sant Fruitós de Bages), amb la presència dels joves candidats seleccionats (un total de 172) per als diferents tallers i els seus coordinadors.

En col·laboració amb les principals universitats i centres de recerca del país, aquesta iniciativa ofereix formació a alumnes de batxillerat que tenen i demostren aptituds en el camp de les ciències. Bioquímica, Biomedicina, Economia, Matemàtiques, Natura, Noves Tecnologies i Química són les set discplines incloses enguany.