20.02.2013

La UPF es va afegir al Dia Mundial de la RÓdio amb una festa per acostar el mitjÓ als estudiants

Carles PÚrez i l'equip del programa "El matÝ i la mare que el va parir"Amb motiu de la celebraciˇ, el passat 13 de febrer, del dia Mundial de la RÓdio, la UPF va preparar la Festa de la RÓdio, un extens programa d'activitats relacionades amb aquest mitjÓ de comunicaciˇ, que va permetre conŔixer de prop les seves interioritats, veure com treballen els seus professionals i saber quines sˇn les seves propostes mÚs reconegudes.

La jornada, organitzada pel Departament i la Facultat de Comunicaciˇ de la UPF i coordinada per la professora Emma Rodero, va transcˇrrer al llarg del dia 20 de febrer a l'auditori del campus del Poblenou, entre les 12.00 i les 21.30 hores, amb la voluntat d'incrementar la visibilitat de la rÓdio i la locuciˇ i promocionar el mitjÓ entre els estudiants.

Per tal de facilitar el seu seguiment, totes les activitats es van poder veure en directe des de la web de la Festa, que tindrÓ el hashtag a Twitter #festaradioUPF. AixÝ mateix, l'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries Espanyola (ARU) va difondre la jornada des de la seva web i per tant, hi tindran accÚs totes les webs de rÓdios universitÓries de Espanya, que van poder seguir l'esdeveniment via streaming.

Gaudir de la rÓdio, eix com˙ de totes les activitats

Toni Garrido i Emma Rodero, durant la clausura del postgrau de RÓdio i Televisiˇ de l'IDEC-UPFEl tret de sortida de la Festa el va donar una xerrada a cÓrrec de quatre membres de l'equip d' El matÝ i la mare que el va parir (12.00 h) de RÓdio Flaixbac, el programa despertador i d'entreteniment amb la traject˛ria mÚs llarga a Catalunya, i que estaran encapšalats pel seu conductor, Carles PÚrez.

Seguidament, va tenir lloc la conferŔncia de clausura del postgrau de Locuciˇ de RÓdio i Televisiˇ de l'IDEC-UPF, a cÓrrec del periodista Toni Garrido, sota el tÝtol "La RÓdio, mÚs viva que mai".

Nascut a Felanitx (Mallorca) el 1973, actualment Ús productor del programa YU: no te pierdas nada, de Los 40 Principales. Anteriorment, havia estat conductor del magazÝn  Asuntos Propios, de RNE (entre 2007 i 2012) i presentador dels programes La Nube, de La 2 (2012) o  Caiga quien Caiga, de la Sexta (2008), entre d'altres.

Realitzaciˇ del magazÝn Directe 4.0, de RÓdio 4-RNE, amb la participaciˇ de docents de la UPF

L'equip del programa "Directe 4.0", amb Xantal Llavina al capdavantDesprÚs d'una pausa de dues hores per dinar, a la tarda va ser el torn de la rÓdio en directe, ja que Xantal Llavina i el seu equip van realitzar des del campus el magazÝn de tarda de RÓdio 4-RNE Directe 4.0 , que va celebrar el seu programa n˙mero 400.

L'espai va incloure entrevistes amb els periodistes i professors de la UPF Salvador Alsius, LluÝs Caelles i Toni Aira, a mÚs de Pepa Fernßndez, directora de No es un dÝa cualquiera, de RNE i Maite Buenafuente, professora del postgrau de Locuciˇ en RÓdio i Televisiˇ de l'IDEC-UPF.

El magazÝn va permetre conŔixer la feina feta pels estudiants d'aquest postgrau i va oferir una demostraciˇ de la Reactable, la taula tecnol˛gica i musical nascuda en el si del Grup de Tecnologia Musical (GTM) de la Universitat.

La hist˛ria de la rÓdio tambÚ va tenir cabuda en el programa, i en van fer un repÓs  Emma Rodero, professora de la Facultat de Comunicaciˇ de la UPF i directora del postgrau de Locuciˇ en RÓdio i Televisiˇ de l'IDEC-UPF o els periodistes Joan Armengol, Enric Frigola i David Escamilla, entre d'altres.

Les entrevistes als dobladors de cinema Camilo GarcÝa i Bruno JordÓ (les veus de Harrison Ford i Reed Diamond) i als guanyadors del premi Salvador Escamilla, les connexions en directe de l'actor Quim Masferrer, l'actuaciˇ del grup catalÓ Blaumut, concursos i premis per als estudiants presents a l'auditori van completar l'oferta.

Lliurament del premi Salvador Escamilla

Luis del Olmo, Joan Armengol, Emma Rodero, Cinto Niqui, Jorge ┴lvarez, David Escamilla, Rosa BadiaEl darrer acte de la jornada, va ser la gala de lliurament del premi Salvador Escamilla, un guardˇ que atorga anualment l'AcadŔmia de les Arts i les CiŔncies Radiof˛niques d'Espanya i que reconeix el millor programa de la radiodifusiˇ p˙blica i privada catalana. Hi van ser presents destacats professionals del mitjÓ, com ara  Luis del Olmo i el president de l'AcadŔmia Espanyola de la RÓdio, Jorge ┴lvarez.

Enguany els premis han recaigut en Cinto Niqui, director i presentador del programa L'altra rÓdio, de RNE-RÓdio 4, i Rosa Badia, realitzadora de l'espai Tot Ús ComŔdia, de la Cadena SER.

13 de febrer, Dia Mundial de la RÓdio

El Dia Mundial de la RÓdio (13 de febrer) va ser proclamat per la UNESCO l'any 2011 i aprovat per l'ONU el 2012, a proposta del govern espanyol, que al seu torn havia recollit una idea gestada l'any 2008 des de l'AcadŔmia de les Arts i les CiŔncies Radiof˛niques d'Espanya.

Segons publica la UNESCO a la seva pÓgina web, "╔s un dia per celebrar la rÓdio com a mitjÓ de comunicaciˇ, per millorar la cooperaciˇ internacional entre els organismes de radiodifusiˇ i incitar les principals xarxes i rÓdios comunitÓries per tal que promoguin l'accÚs a la informaciˇ i a la llibertat d'expressiˇ a travÚs de les ones".