22.01.2013

S'ha constituït el Consorci Local de Barcelona del projecte europeu KiiCS

L' Observatori de la Comunicació Científica  de la Universitat Pompeu Fabra (OCC-UPF) va organitzar ahir, 21 de gener al campus del Poblenou, l'acte formal de constitució del  Consorci Local de Barcelona del projecte europeu KiiCS, acrònim en anglès d'Incubació del Coneixement en la Innovació i la Creació per la Ciència.

consorcikiicsLes entitats que conformen aquest consorci són el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona (IMEB), Barcelona Activa, el Centre Arts Santa Mònica i el Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CONCA).

En l'acte van participar representants dels diferents centres i es va definir el seu grau d'implicació en les accions organitzades a la ciutat comtal en el marc de  KiiCS. Els membres del consorci local,  referents de la cultura i la societat barcelonina, es van comprometre a maximitzar la difusió de les activitats i la implicació de la ciutadania en les mateixes.

Les accions organitzades per part de l'OCC-UPF, es centren en la  intersecció entre música i neurociència, i estan dirigides tant a persones adultes com a joves estudiants dels centres de secundària de la província de Barcelona i compten amb la col·laboració del  Grup de Tecnologia Musical (MTG) i el  Grup d'Investigació en Sistemes Sintètics Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS), grups de recerca del Departament de Tecnologies de la Informacií i les Comunicacions de la UPF, així com de la Fundació Phonos i l'empresa StarLab.

kiicsartandscienceKiiCS, Knowledge Incubation in Innovation and Creation for Science, és un projecte europeu del 7è Programa Marc, de tres anys de durada (2012-2014) i està liderat per  ECSITE, la xarxa europea de centres i museus científics. Les accions d'aquesta iniciativa pretenen potenciar els processos d'incubació entre l'art i la ciència a través de la interacció de  persones creatives, científics i joves, per tal de potenciar la innovació.

Altres e-notícies relacionades:

Llançament oficial del projecte europeu KiiCS

KiiCS reuneix creativitat, ciència i joventut en un iniciativa cap a la innovació

Beques de producció musical vinculen tecnologia, neurociència i creativitat