29.11.2011

L'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries Espanyoles celebra la seva assemblea constituent

D'esquerra a dreta: ┴ngel Ortiz, Emma Rodero, MÓrius Rubiralta i Josep M. PalauL'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries d'Espanya (ARU) va celebrar ahir, 28 de novembre, la seva assemblea constituent, en la qual es van aprovar els seus estatuts i es va escollir el seu consell d'administraciˇ, presidit per Miguel ┴ngel Ortiz, professor de la Universitat Complutense de Madrid.

ARU, la primera associaciˇ radiof˛nica universitÓria d'Ómbit espanyol, agrupa professionals que desenvolupen la seva activitat en 26 emissores de rÓdio universitÓries de l'estat -entre elles, UPF. RÓdio-, i tÚ com a principal objectiu potenciar la cooperaciˇ i interacciˇ entre aquestes emissores tant en l'assessorament mutu com en el desenvolupament de la coproducciˇ de programes educatius i formatius, aixÝ com de nous formats radiof˛nics.

La UPF Ús una de les tres universitats fundadores d'aquest projecte radiof˛nic (juntament amb les universitats d'Alcalß de Henares i Huelva) endegat ara fa tres anys. En aquest sentit, el tancament de l'acta fundacional d'ARU ha requerit la signatura d'aquests tres socis fundadors i Josep M. Palau, professor del Departament de Comunicaciˇ i director d'UPF.RÓdio, ha estat qui l'ha signat en representaciˇ de la UPF.

L'assemblea constituent va tenir lloc a la Facultat de CiŔncies de la Informaciˇ de la Universitat Complutense de Madrid i hi van assistir, en representaciˇ de la UPF, Josep M. Palau i Emma Rodero, vicerectora d'Estudiants. Van estar acompanyats per MÓrius Rubiralta, secretari general d'Universitats en funcions; JosÚ Carrillo, rector de la Universitat Complutense de Madrid; M. JosÚ Romero, presidenta del Consell Regulador d'Estudiants Universitaris d'Espanya, aixÝ com representants de les diferents emissores universitÓries espanyoles.

La UPF forma part del Consell de Direcciˇ d'ARU

Foto de grup de tots els participants a l'assemblea constituentEl Consell de Direcciˇ de la nova associaciˇ, que compta amb un secretari general i un tresorer, estÓ integrat per un representant de cadascuna de les cinc comissions sectorials de treball que impulsen el desenvolupament d'ARU, encarregades, respectivament, de les matŔries de relacions institucionals, relacions internacionals, intercanvi de continguts, comunicaciˇ i assessorament, i formaciˇ i consultoria.

La UPF, juntament amb les universitats Miguel Hernßndez d'Elx i Cat˛lica de M˙rcia, forma part d'aquesta darrera comissiˇ (Formaciˇ i Consultoria) que presideix el professor Josep M. Palau, i que es responsabilitza, entre d'altres temes, d'ajudar les emissores de recent creaciˇ per facilitar el seu llanšament. I ho fa amb accions com ara l'elaboraciˇ d'un petit manual de preguntes freqŘents; propostes de formaciˇ per als membres de les emissores; suport TIC; manteniment i millores tŔcniques que es puguin assumir i configuraciˇ de manual d'estil i manual tŔcnic que pugui servir de guia.

Un instrument per vehicular la relaciˇ amb la societat

Des d'ARU s'aposta per recolzar la recerca en l'Ómbit de la comunicaciˇ i dels mitjans audiovisuals; fomentar la participaciˇ dels estudiants en la vida universitÓria i promoure els temes universitaris, culturals i cientÝfico-tecnol˛gics cap a la societat mitjanšant la utilitzaciˇ de productes o programes radiof˛nics. A mÚs, l'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries d'Espanya impulsarÓ la formaciˇ dels seus associats mitjanšant l'organitzaciˇ de tallers, seminaris o cursos.

En una reuniˇ dels representants de les emissores de rÓdio universitÓries celebrada  el passat mes de juny a Badajoz, i una vegada signat el conveni de colĚlaboraciˇ entre totes elles -ratificat inicialment pels rectors de 22 universitats espanyoles, als quals ja se n'han afegit quatre mÚs-, es va crear ARU, que va coordinar els seus primers passos a travÚs de les diferents comissions de treball sectorials.

> Altres e-notÝcies relacionades:
Neix l'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries Espanyoles