06.10.2010

John Vickers imparteix la Llišˇ d'Economia del curs 2010-2011

John VickersSir John Vickers, catedrÓtic d'Economia de la Universitat d'Oxford i expert en processos de privatitzaciˇ i de regulaciˇ de sectors industrials, va impartir la Llišˇ d'Economia " Competition policy and property rights", que va inaugurar el curs 2010-2011 de la Facultat de CiŔncies Econ˛miques i Empresarials de la UPF. L'acte, que va tenir lloc el 6 d'ocubre al migdia a l'auditori del campus de la Ciutadella, va comptar amb la presencia d'Albert Carreras, degÓ de la Facultat, que va presentar el ponent.

John Vickers, en la seva intervenciˇ, va reflexionar al voltant de si la legislaciˇ sobre competŔncia ha de requerir a una empresa amb poder de mercat compartir la seva propietat (notablement intelĚlectual) amb els seus rivals, i si efectivament Ús aixÝ, en quins termes. El professor Vickers va analitzar si les lleis de competŔncia i regulaciˇ sˇn complementÓries o substitutives, i va parlar dels incentius per a la inversiˇ i la innovaciˇ seqŘencial.

Una traject˛ria lligada a la Universitat d'Oxford i a institucions de l'Ómbit econ˛mic

Aspecte que oferia l'auditori del campus de la CiutadellaEl professor Vickers, des de l'octubre del 2008, Ús director de l'All Souls College la Universitat d'Oxford, una universitat a la qual ha anat lligada la seva traject˛ria. En aquesta prestigiosa instituciˇ es va doctorar en Economia el 1985, amb la tesi "Patent Races and Market Structure". MÚs endavant, entre els anys 1991 i 2008, hi va exercir com a Drummond Professor de PolÝtica Econ˛mica. TambÚ ha impartit docŔncia com a professor visitant a universitats com ara Princeton, Harvard i la London Business School.

A finals dels anys 90, va ocupar el cÓrrec d'economista en cap i director executiu del Banc d'Anglaterra, i va ser membre del ComitŔ de PolÝtica MonetÓria. Ja a la dŔcada del 2000, va dirigir l'Oficina de Comerš Just (2000-2005), a mÚs presidir l'Institut d'Estudis Fiscals (2003-2007), i fins fa poc, la Royal Economic Society. El juny passat va ser nomenat pel Govern anglŔs com a president de la comissiˇ independent sobre el sistema bancari britÓnic.

Membre de la British Academy i de l'Econometric Society, al llarg de la seva traject˛ria ha format part de multitud d'institucions, comissions i comitŔs editorials, tant anglesos com internacionals, relacionats amb l'Ómbit econ˛mic.