06.10.2010

John Vickers imparteix la Lliçó d'Economia del curs 2010-2011

John VickersSir John Vickers, catedràtic d'Economia de la Universitat d'Oxford i expert en processos de privatització i de regulació de sectors industrials, va impartir la Lliçó d'Economia " Competition policy and property rights", que va inaugurar el curs 2010-2011 de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF. L'acte, que va tenir lloc el 6 d'ocubre al migdia a l'auditori del campus de la Ciutadella, va comptar amb la presencia d'Albert Carreras, degà de la Facultat, que va presentar el ponent.

John Vickers, en la seva intervenció, va reflexionar al voltant de si la legislació sobre competència ha de requerir a una empresa amb poder de mercat compartir la seva propietat (notablement intel·lectual) amb els seus rivals, i si efectivament és així, en quins termes. El professor Vickers va analitzar si les lleis de competència i regulació són complementàries o substitutives, i va parlar dels incentius per a la inversió i la innovació seqüencial.

Una trajectòria lligada a la Universitat d'Oxford i a institucions de l'àmbit econòmic

Aspecte que oferia l'auditori del campus de la CiutadellaEl professor Vickers, des de l'octubre del 2008, és director de l'All Souls College la Universitat d'Oxford, una universitat a la qual ha anat lligada la seva trajectòria. En aquesta prestigiosa institució es va doctorar en Economia el 1985, amb la tesi "Patent Races and Market Structure". Més endavant, entre els anys 1991 i 2008, hi va exercir com a Drummond Professor de Política Econòmica. També ha impartit docència com a professor visitant a universitats com ara Princeton, Harvard i la London Business School.

A finals dels anys 90, va ocupar el càrrec d'economista en cap i director executiu del Banc d'Anglaterra, i va ser membre del Comitè de Política Monetària. Ja a la dècada del 2000, va dirigir l'Oficina de Comerç Just (2000-2005), a més presidir l'Institut d'Estudis Fiscals (2003-2007), i fins fa poc, la Royal Economic Society. El juny passat va ser nomenat pel Govern anglès com a president de la comissió independent sobre el sistema bancari britànic.

Membre de la British Academy i de l'Econometric Society, al llarg de la seva trajectòria ha format part de multitud d'institucions, comissions i comitès editorials, tant anglesos com internacionals, relacionats amb l'àmbit econòmic.