08.07.2011

Neix l'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries Espanyoles

Foto de grup dels representants de les rÓdios universitÓries espanyolesRepresentants de 21 emissores universitÓries espanyoles, entre elles UPF.RÓdio, es van reunir els dies 28 i 29 de juny a Badajoz, a la seu de la Universitat d'Extremadura, en una trobada que es va cloure amb la creaciˇ de l'Associaciˇ de RÓdios UniversitÓries Espanyoles (ARU).

Un cop consitu´da la nova Associaciˇ, les emissores comenšaran a treballar en xarxa i han designat una comissiˇ gestora que serÓ l'encarregada de concretar la constituciˇ legal de la nova associaciˇ i que, a mÚs, ja compta amb cinc comissions de treball que es tornaran a reunir el proper mes de novembre a Madrid. Les sectorials treballaran en matŔria de relacions institucionals, relacions internacionals, consultoria i formaciˇ, intercanvi de continguts i comunicaciˇ.

El director d' UPF.RÓdio, el professor del Departament de Comunicaciˇ Josep M. Palau, presidirÓ la Comissiˇ d'Assessorament, Formaciˇ i Consultoria, integrada pels representants de les universitats Miguel Hernßndez i Universitat Cat˛lica de M˙rcia.

Aquesta sectorial serÓ l'encarregada de servir de mentora per a les noves emissores que vagin sorgint a les universitats, aixÝ com d'oferir assessorament tŔcnic a les rÓdios existents actualment. Alguns dels temes que aquesta comissiˇ tractarÓ sˇn: Elaboraciˇ d'un petit manual de preguntes freqŘents; Propostes de formaciˇ per als membres de les emissores; Suport TIC; Manteniment i millores tŔcniques que es puguin assumir; Configuraciˇ de manual d'estil i manual tŔcnic que pugui servir de guia.

La creaciˇ de l'ARU es va presentar en una roda de premsa presidida pel rector de la Universitat d'Extremadura, Segundo PÝriz, acompanyat del vicerector de Tecnologies i Qualitat de la Universitat de Huelva, JosÚ Ignacio Aguaded, i Miguel ┴ngel Ortiz, professor de la Universitat Complutense de Madrid i un dels membres de la comissiˇ gestora de la nova associaciˇ.

Miguel ┴ngel Ortiz va definir a les rÓdios universitÓries com "valuosos suports informatius destinats a la formaciˇ dels futurs professionals ia la dinamitzaciˇ social" i va transmŔstre la il.lusiˇ d'aquesta iniciativa que sorgeix en el si universitari i que "ha anat guanyant terreny entre el estudiantat, professorat i personal d'administraciˇ i serveis d'aquestes institucions acadŔmiques ".

Per la seva banda, JosÚ Ignacio Aguaded es va referir a les rÓdios universitÓries com "extraordinÓries plataformes mediÓtiques que permeten difondre la tasca docent, investigadora i cultural de les universitats" i ha defensat el carÓcter de servei p˙blic de les mateixes.

Durant la roda de premsa s'ha donat a conŔixer el conveni marc de col.laboraciˇ subscrit per 21 universitats espanyoles per cooperar en l'Ómbit radiof˛nic. Durant l'acte tambÚ es va presentar el llibre La rÓdio universitÓria com a servei p˙blic de comunicaciˇ per a una democrÓcia participativa, que ha comptat amb la participaciˇ de membres de diferents emissores universitÓries i que es converteix en la primera publicaciˇ especialitzada en aquest Ómbit a nivell nacional.