20.04.2010

Ferran Soriano desvela l'estratègia empresarial de Spanair

Spanair3Ferran Soriano, president de Spanair, ha impartit a la UPF una conferència centrada en el projecte empresarial de la companyia aèria que encapçala. Sota el títol " Spanair: la marca d'una missió", Soriano ha presentat les estratègies que aquesta empresa està seguint per tal d'obrir-se pas en un mercat molt competitiu i consolidar-se com a una gran aerolínia de referència amb seu a Barcelona.

L'acte, que ha tingut lloc el 21 d'abril, a les 12.00 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella, ha començat amb una introducció a càrrec d'Albert Carreras, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat, que ha presentat el ponent.

Seguidament, Ferran Soriano ha desenvolupat de manera fonamentada els pilars de l'estratègia de negoci de Spanair, fent-se ressò de les seves fites, així com dels problemes i dificultats amb els quals ha de conviure. L'objectiu de convertir l'aeroport de Barcelona en un hub operador de vols intercontinentals o el segment de mercat al qual vol arribar, han estat alguns dels aspectes que tha tractat l'empresari català.

La xerrada s'emmarca en el Cicle de Primavera de les Trobades d'Economia i Empresa, organitzades per la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat, al voltant de temes de màxima actualitat en aquest àmbit. Completaran el cicle el dissenyador de moda  Adolfo Domínguez (26 de maig), i  José Manuel González Páramo, membre del comitè executiu del Banc Central Europeu (27 de maig), que parlarà sobre mesures que poden ajudar a sortir de la crisi.

Empresari, directiu del Barça i gran comunicador

Ferran Soriano, durant la seva xerradaFerran Soriano i Compte (Barcelona, 16 de juny de 1967) és llicenciat en Ciències Empresarials, i MBA per tres institucions: ESADE, el Rensselaer Polytechnic Institute (RPI) de Nova York i la Universitat Catòlica de Lovaina (UCL), de Bèlgica.

Compta amb més de 20 anys d'experiència professional en el camp de les indústries de productes de gran consum, telecomunicacions i entreteniment, que l'ha portat a treballar a ciutats pertanyents a tres continents diferents i a dominar cinc idiomes. L'abril del 2009 va ser nomenat president de Spanair, després que un grup d'institucions, empresaris i inversors catalans comprés la companyia.

Prèviament, havia ocupat càrrecs de responsabilitat a The Mac Group, ReckittBenckiser i Cluster Consulting, empresa de la qual va ser un dels socis fundadors. És també president i soci fundador de Leqtor.com i 36L, una editorial innovadora i la primera plataforma de llibres digitals d'Espanya, i soci de la firma de capital risc Nauta Capital.

D'altra banda, l'any 2003 va guanyar les eleccions a la Junta Directiva del FC Barcelona amb l'equip de Joan Laporta. Entre aquest any i el 2008 va exercir com a vicepresident responsable de l'economia del club, del qual també va ser director general durant un temps.

La faceta comunicativa de Ferran Soriano és igualment destacable, ja que ha ofert conferències arreu del món sobre futbol i gestió -aprofitant la seva experiència empresarial en aquest àmbit-  i ha escrit diversos articles periodístics sobre el tema. L'abril del 2009 va publicar el llibre La pilota no entre per atzar, que conté les seves idees de gestió al món del futbol.