28.01.2010

El festival de cinema de Rotterdam projectarà documentals de la UPF

Cartell del Festival de Cinema de RotterdamLa present edició del Festival Internacional de Rotterdam (IFFR 2010) presentarà una selecció de films catalans que han estat desenvolupats i realitzats en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra i el Màster en Documental de Creació de l'IDEC-UPF.

Els films seleccionats, que es projectaran entre el 29 de gener i el 6 de febrer a la secció " Signals: Pompeu Fabra", han estat dirigits per directors connectats amb el Màster en Documental de Creació de la UPF i amb els Estudis de Comunicació Audiovisual de la Universitat. Es tracta de noms tan reconeguts com els professors José Luis Guerín i Ricardo Íscar, i també d'alguns dels seus nous talents com Isaki Lacuesta, Abel Roure, Carla Subirana o German Berger.

El programa comptarà amb novetats com el documental de Ricardo Íscar, Dansa als Esperits, filmat a la selva del Camerun, o El ex-boxeador de Víctor García, un relat contemplatiu sobre la vida del campió d'Europa en boxa Santiago Rojas.

Altres treballs que es projectaran són més recents, com Nadar, de Carla Subirana, un film sobre la influència a la seva família de l'execució del seu avi a la Guerra Civil; B-Side de la cineasta Eva Vila (que és també coordinadora del Màster en Documental de Creació), un documental calidoscòpic de l'escena musical de Barcelona; Ich bin Enric Marco, de Santiago Fillol i Lucas Vermal, un film que segueix l'expresident de l'associació de deportats de Mathausen a Espanya en un viatge desmitificador del seu passat, i La terra habitada d'Anna Sanmartí, un film sensitiu en el que entra en l'essència del viatge, produït per la co-coordinadora del màster Marta Andreu.

També la mateixa secció Tiger Awards, on al 2006 el festival guardonava un altre film del màster:  El Cielo Gira, de Mercedes Alvarez, ha seleccionat Los Condenados, d'Isaki Lacuesta, que parla de la lluita dels exrevolucionaris en un no anomenat continent Sud-americà.

Projeccions:

• Ich bin Enric Marco , de Santiago Filllol, 29 i 31 gener.
  • Una cierta verdad , d'Abel Garcia, 1 i 3 febrer.
  • El ex boxeador , de Víctor García, 2, 3 i 6 febrer.
  • Dansa als esperits , de Ricardo Iscar, 2, 3 i 6 febrer.
  • La terra habitada , d' Anna Sanmartí, 1 i 4 febrer.
  • Nadar , de Carla Subirana, 1 i 4 febrer.
  • B-Side , d'Eva Vila,  2 i 3 febrer.
  • Mi vida con Carlos , de Germán Berger, 2 i 5 febrer.
  • En Construcción , de José Luis Guerín.
  • Los Condenados , d'Isaki Lacuesta. Tiger Awards.