12.03.2010

Lliurament de les beques Amy Mahan per avaluar l'impacte de l'Accés Públic a les TIC

Ami MahanEl Programa de Beques d'Investigació Amy Mahan per avaluar l'impacte de l'Accés Públic a les TIC és un projecte de divuit mesos de durada patrocinat pel Centre Internacional d'Investigacions per al Desenvolupament (IDRC) i administrat per la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració d'acadèmics de la Universitat de San Andrés, Buenos Aires (Argentina), de la Universitat de Filipines a Manila i del Centre LINK de la Universitat de Witwatersrand a Sud-àfrica, coordinats pels professors Francisco Proenza i David Sancho del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF.

El Programa ha rebut 66 sol·licituds de les quals s'han escollit 12 propostes guanyadores. Les beques, dotades amb 22.000 euros cadascuna, faran possible dotar de serveis tècnics especialitzats als equips de recerca seleccionats per dur a terme una recerca capaç de respondre a les preguntes prioritàries de l'impacte de l'accés públic a les TICs.

El Programa de Beques enforteix la capacitat de recerca del Global Impact Study i va  prendre el seu nom en honor a Amy Mahan, distingida membre i impulsora del Grup de Treball de Recerca del Global Impact Study fins a la seva mort, el 5 de març de 2009.

Els objectius del Programa són, principalment, aprofundir i enfortir la capacitat d'investigadors novells en països en vies de desenvolupament per impulsar estudis rigorosos sobre l'accés públic a les TIC, així com també estimular la dedicació a aquest tema d'acadèmics qualificats de països en vies de desenvolupament.

internetEn aquesta edició els investigadors principals que gràcies a la beca Amy Aman realitzaran recerca sobre l'impacte de l'accès públic a les TICs en els seus respectius països han estat Nikos Dacanay (Tailàndia), Jorge Bossio (Perú), Wei Shang (Xina), Nor Aziah Alias (Malàisia), Sebastián Benítez (Argentina), Alejandra Phillippi (Xile), Haroon Sseguya (Uganda), Balwant Singh Mehta (Índia), Simon Yalams (Jamaica), Sylvie Siyam (Camerun), Ghaleb Rabab'ah (Jordània) i Jean Damascene (Ruanda).

Altres e-notícies relacionades:

Oberta la convocatòria de beques per al programa Amy Mahan