10.02.2010

La Facultat d'Econòmiques dedica una taula rodona als premis Nobel d'Economia 2009

Elinor Ostrom

La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, en el marc d'Aula de Cultura, organitza la taula rodona " Elinor Ostrom i Oliver Williamson, Premis Nobel d'Economia 2009", en la qual es debatrà al voltant d'aquestes dues figures de primer nivell mundial de l'àmbit econòmic, que van ser reconegudes en la darrera edició del premi concedit pel Banc de Suècia en memòria d'Alfred Nobel.

La taula rodona, moderada per Albert Carreras, degà de la Facultat, tindrà lloc el 10 de febrer, a les 11.00 hores, a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella. Hi participaran els professors del Departament d'Economia i Empresa de la UPF Benito Arruñada, Josep Maria Colomer i Guillem López Casasnovas, tots ells reconeguts experts en l'àmbit de recerca dels dos premiats.

Oliver E. Williamson

Elinor Ostrom i Oliver E.Williamson, professors de les universitats nord-americanes d'Indiana i Califòrnia, respectivament, van guanyar el premi Nobel d'Economia 2009 per les seves anàlisis de l'organització econòmica, tant en l'economia de la propietat comuna com a la que es refereix a la governació de les empreses. Ostrom -la primera dona que ha guanyat el premi en la categoria econòmica des que va ser instituït, el 1968- i Williamson van establir conjuntament les bases per a la recerca de la cooperació econòmica.

Aquesta taula rodona, dedicada a la recerca consagrada, complementa les conferències del "Cicle de tardor", organitzades per la Facultat d'Econòmiques el passat mes de novembre, en les quals joves investigadors vinculats a la UPF i mereixedors de diferents projectes de recerca europeus, van explicar les seves àrees de treball i alguns dels resultats preliminars obtinguts.

> Altres e-notícies relacionades:

Tenen les empreses més productives gestors i treballadors més qualificats?

El paper dels líders polítics en la prevenció dels conflictes

Cicle de conferències: "Novetats de la recerca en Economia"