Universitat Pompeu Fabra
Alumni UPF
14-06-2009

Els graduats de la Pompeu Fabra ens expliquen...

M. Carme M. Carme Jiménez forma part de la primera promoció d’Humanitats que es va graduar l’any 1996. Ella volia estudiar una carrera de lletres, ja que li agradava l’ensenyament. Va triar Humanitats perquè podia continuar estudiant història, literatura, art, etc., sense haver d’especialitzar-se en un àmbit concret. Havent fet Humanitats es va trobar amb un “perfil molt versàtil”, i això era una de les coses que més se li valorava a l’hora de presentar el seu currículum. Mentre cursava Humanitats se li van obrir noves perspectives i va decidir continuar estudiant un doctorat en Història a l’Institut Universitari d’Història Jaume Vicens Vives. Al mateix temps, va estar col·laborant amb el Laboratori d’Arqueologia de la UPF i també amb el Museu de Badalona per tal de presentar el seu treball de recerca de doctorat. Mentre feia el doctorat va començar a tenir feines molt diverses: de coordinadora d’un doctorat en Pròxim Orient Antic, de professora, de monitora en un Museu, en una llibreria i en una excavació. Totes li van ajudar a adquirir experiència i li van servir per anar definint el seu perfil cap a l’arqueologia i la gestió cultural. M. Carme assegura que treballar al Laboratori d’Arqueologia i desenvolupar aquesta responsabilitat li van donar una gran experiència en gestió, que va ser fonamental per poder accedir a la feina que fa en l’actualitat. Ara, és directora-gerent de l’Institut Ramon Muntaner, que és una fundació privada dels Centres d’Estudis de Parla Catalana. Es tracta d’una institució cultural que té com a objectiu donar suport als centres i als instituts d’estudis locals i comarcals. Per acabar, la M. Carme afirma que la seva formació en Humanitats i la seva primera experiència laboral “han estat fonamentals perquè pugui desenvolupar amb solvència aquesta feina. Humanitats em va oferir coneixements, metodologia de treball, bagatge cultural i una àmplia xarxa de contactes en diferents àmbits”.

Cristina Vila Cristina Vila també és de la primera promoció d’Humanitats. Ella basa la seva elecció de la carrera en el “programa acadèmic que recollia el testimoni dels antics estudis de filosofia i lletres i donava molta importància a l’aprenentatge de les llengües estrangeres”. Recorda el seu pas per la universitat com “molt gratificant” i com “l’etapa formativa més important de la meva vida”. La Cristina explica que en sortir de la universitat va haver d’explicar al món professional el valor afegit que portava el fet d’haver estudiat una carrera com Humanitats. Va trigar un any aproximadament a trobar feina com a professora de secundària en una escola concertada. Li va ser de gran ajuda la transversalitat dels estudis d’humanitats, que li permetia impartir classes de diferents assignatures vinculades a les ciències socials i a l’ensenyament de llengües. Després del seu pas per l’ensenyament, va reorientar la seva carrera cap a l’àmbit cultural en el qual ha desenvolupat tasques de documentalista i, més tard, de coordinació d’exposicions a diferents institucions culturals. Actualment és coordinadora d’exposicions al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Marta Salicrú Marta Salicrú va començar la seva carrera l’any 1998. Tot i que no tenia massa clar en què volia treballar en el futur, va decidir estudiar Humanitats perquè va gaudir molt quan estudiava lletres pures a COU. Assegura que amb divuit anys no es plantejava què volia fer amb la resta de la seva vida, ja que era massa jove per prendre una decisió com aquella, i per això, només va plantejar-se que el que li venia de gust fer era llegir molt i aprendre. Després d’acabar Humanitats va continuar la seva formació a la Pompeu Fabra amb la llicenciatura en Periodisme. El millor record que guarda del seu pas per Humanitats és que se li donessin a conèixer tants bons llibres. Després d'acabar Periodisme va anar encadenant pràctiques amb col·laboracions amb mitjans de comunicació, primer més petits, després cada vegada més grans, com BTV o AVUI. Va treballar a COM Ràdio, com a guionista i en una unitat mòbil; actualment és col·laboradora de la revista musical Go Mag, i coordina les seccions de música, cinema i televisió a la revista Time Out Barcelona.

Darrera actualització 15-06-2009